x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Turcul plăteşte în cazul cargoului Medy

0
Autor: Doru Iordache 03 Sep 2010 - 00:00
Turcul plăteşte în cazul cargoului Medy
La o zi de la scufundarea cargoului Medy sub pavilion turcesc, ies la iveală noi elemente care conduc la concluzia că echipajul şi comandantul au efectuat câteva greşeli care au condus la pierderea navei şi a încărcăturii. Comandantul Căpităniei Zonale Constanţa, Alexandru Mezei, ne-a declarat că nava avea probleme încă de la plecarea din Portul Constanţa.

El susţine că tancurile de balast, adică rezervoarele în care este stocată apa de mare, erau fisurate. Conform procedurilor de încărcare, aceste tancuri, care sunt amplasate de-a lungul corpului navei în ambele borduri, sunt alimentate cu apă de mare în funcţie de planul de încărcare. Această operaţiune se face pentru a asigura stabilitatea navei. Această apă de mare care este ambarcată la bord are rol de lest pentru navă. Mezei afirmă că unul sau mai multe tancuri aveau fisuri şi apa din acestea s-a scurs în magaziile navei. Încă de la cheu, nava a început să se încline uşor, dar comandantul Turk Gurol a ignorat acest aspect şi a decis să părăsească portul. Când nava a ieşit în mare deschisă, din cauza valurilor, apa care pătrundea treptat în magazii s-a strâns în bordul babord şi a dezechilibrat nava, care s-a înclinat spre stânga.

La o oră şi jumătate după ce părăsise dana 115 a portului, nava parcursese doar câteva mile marine şi situaţia se complicase pentru că Medy se înclinase la 20 de grade spre stânga. Vântul se înteţise şi ajunsese la forţa opt pe scara Beaufort, iar valurile mării atingeau patru-cinci metri. Speriat, comandantul turc al navei a anunţat Port Control Constanţa că are probleme şi la 4:40 a decis abandonul navei. Echipajul a fost preluat de nava GSP Orion, care a răspuns la SOS în doar 20 de minute. Miercuri dimineaţă, la ora 7:20, la patru ore de la plecare din port, echipajul era înapoi pe chei.

Nava a mai plutit încă opt ore şi zece minute după ce echipajul a părăsit-o. Abandonul s-a făcut în degringoladă şi căile de acces în castelul navei au fost lăsate deschise. Compartimentele navei nu au fost etanşate pentru a împiedica pătrunderea apei. După modul în care nava s-a scufundat, mai întâi cu pupa, este evident că a fost inundată sala maşinilor şi apoi magaziile navei. Remorcherul salvator Hercules şi navele Topaz şi Cristal, ce aparţin Agenţiei Române de Salvare a vieţii pe Mare, au ajuns imediat în zonă şi s-a încercat remorcarea navei. Doi scafandri au urcat la bord şi au legat o parâmă de legătură între Medy şi Hercules.

Mai era nevoie de încă una şi trebuia ridicată sau abandonată ancora navei pentru a putea fi remorcată. Miercuri dimineaţă, echipa de salvare era optimistă şi se credea că se va putea readuce nava în Portul Constanţa. Apa a continuat să inunde compartimentele navei, care s-a aplecat mai mult de 45 de grade pe partea stângă, după care la 12:51 s-a scufundat în doar patru minute. Parâma de legătură a fost abandonată, pentru a nu pune în pericol şi remorcherul Hercules. Dacă echipajul ar mai fi rămas la bord s-ar fi putut eşua controlat nava pe plajele din apropiere şi ulterior s-ar fi putut interveni pentru remedierea fisurilor. Dar comandantul şi echipajul său s-au speriat şi au părăsit în grabă nava.

O pată de 100-150 de metri de hidrocarburi s-a ridicat la suprafaţa apei joi dimineaţă. Navele Topaz şi Coral, specializate în eliminarea consecinţelor poluării, s-au aflat în zona naufragiului pentru a interveni. Poluarea nu a fost una consistentă, ci mai degrabă doar nişte irizaţii, a declarat CLC Alexandru Mezei. "Nu ne facem probleme şi pentru că vântul bate spre largul mării", a mai declarat căpitanul-şef de port, Alexandru Mezei. Pentru această poluare, comandantul Turk Gurol a primit o amendă de 50.000 de lei de la Căpitănia Zonală Constanţa. Directorul ARSVOM, Ion Voicu, afirmă că la bord se mai află 22 de tone de motorină, plus 3.000 de litri de ulei de motor. El spune că navele şi echipajele companiei sunt pregătite să intervină în caz de poluare cu substanţe de neutralizare şi baraje antipoluante.

Alexandru Mezei susţine că cele 22 de tone de motorină nu pot genera o poluare majoră. Cargoul Medy se află la aproximativ 40 de metri pe fundul mării. Nu blochează culoarele de navigaţie spre Portul Constanţa. O eventuală ranfluare este exclusă, din cauza costurilor mari care depăşesc valoarea navei şi a încărcăturii. Comandantul şi echipajul sunt încă la Constanţa, fiind chestionaţi de o comisie formată din specialişti de la Autoritatea Navală Română, Căpitănia Zonală şi Ministerul Transporturilor.
Citeşte mai multe despre:   observator

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Ministrul german al Muncii și-a amânat vizita din România

Ministrul german al Muncii și-a amânat vizita din România
Hubertus Heil, ministrul Federal al Muncii și Problemelor Sociale din Germania, și-a amânat vizita din România cu doar câteva minute înainte de plecarea spre țara noastră, a anunțat Antena 3. Oficialul...

Arafat: Pandemia nu va fi pe viață! Trebuie să învățăm să trăim cu virusul ăsta, este normal

Arafat: Pandemia nu va fi pe viață! Trebuie să învățăm să trăim cu virusul ăsta, este normal
Raed Arafat, secretar de stat în Ministerul de Interne, a vorbit despre cât va dura pandemia de COVID-19 în România.    "Trebuie să ajungem la un echilibru. Pandemia nu va fi pe...

Prognoza METEO pentru 13, 14, 15 și 16 august: Cer senin

Prognoza METEO pentru 13, 14, 15 și 16 august: Cer senin
Vremea va fi frumoasă și caldă în aproape toată țara, doar în Oltenia și în Carpații Meridionali vor mai fi averse slabe de ploaie, în special în cursul după-amiezii. Vântul va sufla slab până la moderat...

Iohannis, despre alocațiile copiilor: „În acest moment banii nu există”

Iohannis, despre alocațiile copiilor: „În acest moment banii nu există”
Președintele Klaus Iohannis spune că respingerea OUG de creștere etapizată a alocațiilor copiilor denotă o totală lipsă de responsabilitate a PSD. El susține că „o respingere nemotivată, populistă din...

Iohannis, despre bilanțul COVID-19: Este mult, mult prea mult. Este un record total nedorit

Iohannis, despre bilanțul COVID-19: Este mult, mult prea mult. Este un record total nedorit
Președintele Klaus Iohannis a declarat, miercuri, referindu-se la numărul de noi cazuri de persoane infectate cu noul coronavirus, că „este mult prea mult”, fiind un record „total nedorit”. „Astăzi, din...

Iohannis, despre clanurile interlope: În timpul guvernărilor PSD, aceşti interlopi au fost toleraţi

Iohannis, despre clanurile interlope: În timpul guvernărilor PSD, aceşti interlopi au fost toleraţi
Președintele Klaus Iohannis a răspuns la o întrebare referitoare la clanurile interlope din București și a arătat cu degetul spre guvernările PSD. "Am spus şi săptămâna trecută şi, din păcate, trebuie...

Ziua 35 a protestului NON -STOP din Bulgaria. Interviu exploziv în POLITICO

Ziua 35 a protestului NON -STOP din Bulgaria. Interviu exploziv în POLITICO
Protestele din Bulgaria au intrat astăzi, 12 august în a 35-a zi. La Sofia, taberele de corturi de lângă clădirea guvernului , universității și din câteva intersecții principale reprezintă...

Au vrut să răzbune moartea lui Emi Pian, dar au fost reținuți de Poliție

Au vrut să răzbune moartea lui Emi Pian, dar au fost reținuți de Poliție
Grațian și Ciprian Duduianu au fost reținuți pentru că au dorit să îl ucidă pe criminalul interlopului Emi Pian. Alături de cei doi frați a mai fost reținută și o rudă a fostului lider al...

Piaţa Sudului, la inaugurare

Piaţa Sudului, la inaugurare
Piaţa Sudului, extinsă şi modernizată, a fost inaugurată ieri de primarul sectorului 4, Daniel Băluţă. Lucrările au durat 9 luni, iar investiţia de 8 milioane de euro plus TVA a vizat corpul central al...

Adversara lui Lukașenko se refugiază în Lituania

Adversara lui Lukașenko se refugiază în Lituania
Dispariție șoc din Belarus a Svetlanei Tihanovskaia după pierderea alegerilor prezidențiale a fost urmată de apariția ei în Lituania.. Tihanovskaia a difuzat un mesaj video către susținătorii ei prin care...

Stimulente pentru donatorii de plasmă

Stimulente pentru donatorii de plasmă
Primarul general al Capitalei, Gabriela Firea, afirmă, într-o postare pe Facebook, că are soluţia salvatoare pentru pacienţii cu forme grave de COVID-19, care au nevoie urgentă de transfuzii cu plasmă. Spune că...

Atenție șoferi: Trafic îngreunat pe Autostrada A1 București-Pitești: Carosabilul este acoperit cu apă, iar vizibilitatea este redusă

Atenție șoferi: Trafic îngreunat pe Autostrada A1 București-Pitești: Carosabilul este acoperit cu apă, iar vizibilitatea este redusă
Centrul Infotrafic anunţă că pe tronsonul kilometric 86-102, Căteasca, judeţul Argeş, al Autostrăzii A1 Bucureşti - Piteşti, carosabilul este acoperit cu apă şi există pericol de...

Pro România va vota moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Orban

Pro România va vota moțiunea de cenzură împotriva Guvernului Orban
Liderul Pro România a confirmat, ieri, că formațiunea pe care o conduce va vota o eventuală moțiune de cenzură depusă de PSD, pentru demiterea Cabinetului condus de Ludovic Orban. “că "România se adânceşte...

Focar de COVID-19 într-o fabrică din Sibiu

Focar de COVID-19 într-o fabrică din Sibiu
Cinci angajați ai unei fabrici de prelucrare mecanică prin așchiere din Sibiu au fost confirmați pozitiv cu COVID-19. “În ceea ce privește situația epidemiologică din cadrul unei fabrici de prelucrare...

Virgil Păunescu, despre vaccinul anti-Covid-19: Virusul suferă mutații, antidotul va fi greu de găsit

Virgil Păunescu, despre vaccinul anti-Covid-19: Virusul suferă mutații, antidotul va fi greu de găsit
Virgil Păunescu, şeful Centrului de Cercetare Oncogen, susține că virusul suferă mutaţii de la o zi la alta, astfel că antidotul va fi greu de găsit. În țara noastră, specialiştii au descoperit, deja,...
Serviciul de email marketing furnizat de