x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Un nou terminal pe Coandă

Un nou terminal pe Coandă

de Iulia Barbu    |    29 Mar 2011   •   20:15

Ieri, pe Aeroportul Henri Coandă a fost inaugurat cel de-al doilea ter­­minal impus de cerinţele ade­ră­rii la Spaţiul Schengen. Acesta are o suprafaţă de 16.600 metri pătraţi, 24 de porţi de îmbarcare şi a presu­pus o investiţie de 60 milioane euro. Finanţarea a fost asigurată din surse proprii ale Companiei Na­­ţionale Aeroporturi Bucureşti şi din credite interne. Noul terminal va permite un trafic de aproape 6 milioane de pasageri pe an. Pan­gli­ca a fost tăiată de Emil Boc, premierul României, Anca Bo­agiu, ministrul Transporturilor şi Traian Igaş, ministrul Adminis­traţiei şi Internelor. Premierul nu s-a putut abţine să nu vorbească din nou despre ieşirea din criză, dar şi despre politica bazată pe "investiţii masive" pe care Guvernul său o susţine.

Dacă luăm în calcul faptul că pro­iectul Henri Coandă a început în 1991, inaugurarea de ieri nu este nici pe departe un succes al Gu­vernului Boc. De altfel, contractul de modernizare al Aero­por­tului Henri Coandă semnat cu fir­ma Romairport este unul dintre cele mai mari şi mai vechi în­che­iate de AIHCB. Proiectul a fost îm­părţit în trei faze de execuţie, ter­menele de finalizare s-au prelungit, iar sumele s-au dublat. Nu­mai pentru finalizarea etapei a II şi demararea etapei a III costurile au crescut de la 75 la 230 milioane de euro. De altfel, Anca Boagiu a sub­li­niat că moderni­za­rea Aeroportului Henri Coandă va conti­nua şi că în 2015 trebuie să se ajungă la un trafic de 12.000.000 de pasageri.

×