x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Urbanism - Capitala se sufoca

Urbanism - Capitala se sufoca

22 Sep 2004   •   00:00

OBSERVATOR

Deplasarea prin Bucuresti a devenit un calvar, mai ales acum, cand mai toti romanii s-au intors din concedii. Singurul mijloc de transport in comun care poate circula normal este metroul. Proiectele care vizau fluidizarea circulatiei au fost blocate de disputa politica dintre autoritatile locale, traversarea Capitalei, in orele de varf, fiind aproape imposibila.

Capitala se sufoca sub ochii Primariei

Luptele politice dintre cele doua tabere care au guvernat Capitala, de o parte Traian Basescu, primarul general, de cealalta parte consilierii generali ai PSD, au blocat proiectele edilitare. Terminat chiar in anul 2000, Planul Urbanistic General (PUG) al Bucurestiului, proiect care se referea la dezvoltarea orasului, a fost ignorat de autoritatile locale.
MONICA ANDREI

Planul Urbanistic General al Capitalei a fost terminat exact in anul 2000 cand la conducerea Primariei Capitalei a venit Traian Basescu. Autorii au sperat ca autoritatile locale vor tine cont si de parerea lor. In Bucuresti insa timp de patru ani nu s-a facut nimic pentru ca proiectele importante care vizau fluidizarea traficului au fost trecute pe un loc secund, interesele politice fiind mult mai importante.

"Ca autor al PUG am constatat constituirea unei politici municipale bazate pe obiective si nu pe programe. In mod exagerat, programul de dezvoltare a orasului este grevat de interese politice", a spus Alexandru N. Sandu, decanul Facultatii de Urbanism.

Pentru ca totul s-a facut doar de dragul de a iesi in fata si de a mai castiga cateva voturi, haosul a pus stapanire pe oras, traficul devenind principala problema a bucurestenilor. Cele doua proiecte care fluidizau circulatia pe strazile Capitalei si care erau incluse si in PUG au declansat un intreg razboi intre Traian Basescu si consilierii generali, rezultatul fiind in defavoarea bucurestenilor.

DISPUTE. Astfel, Pasajul suprateran de la Gara Basarab si Parcarea subterana de la Gara de Nord au ridicat tensiunea multor reprezentanti ai administratiei locale. Daca al doilea a avut castig de cauza si a fost aprobat recent de primarul general si de Consiliul Municipal, primul a ramas in coada de peste.

"Pasajul Basarab este un proiect care, ca idee, dateaza dinaintea celui de-al doilea Razboi Mondial. Practic inchide inelul principal al Bucurestiului. Un inel, daca are o lipsa, isi pierde din capacitatea de servire a orasului. O mare pondere din aglomeratia existenta in oras ar putea fi rezolvata prin intrarea in functiune a acestui pasaj", a mai spus decanul Facultatii de Urbanism.

INCONFORT. Specialistii sunt de parere ca in nici un oras din lume nu exista o stare de confuzie si de inconfort in trafic ca in Bucuresti. Orasul nu beneficiaza de un plan concret de organizare a traficului pentru ca nu s-a ocupat nimeni pana acum de acest lucru.

AGLOMERATIE. Autoritatile locale au promovat doar acele proiecte care au avut un impact imediat asupra publicului, tocmai din dorinta de a iesi in evidenta. Inexistenta unui plan de trafic demonstreaza inca o data incapacitatea edililor de a gestiona spatiile de care dispun.

"In momentul de fata, Bucurestiul este un oras cinic, handicapat, inconfortabil. Va dau doar un exemplu, persoanele cu handicap practic n-au cum sa circule prin Bucuresti. Acele rampe de acces, amplasate la intrarea in institutiile publice sunt mai degraba trambuline de omorat, nu pot fi folosite. La acest lucru ma refer cand spun ca Bucurestiul este cinic", a completat Alexandru N. Sandu. Specialistii spun ca daca intr-un timp foarte scurt, traficul nu va fi organizat in mod logic si nu vor fi gasite metode urgente de fluidizare a circulatiei, Capitala se va sufoca. In prezent, in Capitala circula pe zi un milion de masini fata de 100.000 cat traversau orasul in 1990.

HAOS

"In momentul de fata, Bucurestiul este un oras cinic, handicapat, inconfortabil. Va doar un exemplu, persoanele cu handicap practic n-au cum sa circule prin Bucuresti. Acele rampe de acces, amplasate la intrarea in institutiile publice sunt mai degraba trambuline de omorat, nu pot fi folosite" - Alexandru N. Sandu,decanul Facultatii de Urbanism

PLANURI

"Sunt studii facute pentru fluidizarea traficului, trebuie inchis inelul de la Gara de Nord, prin construirea pasajului suprateran, amplasate parcari in zonele aglomerate Piata Garii - Obor - Sudului, dezvoltat coridorul de transport public si pus in practica proiectul de control si management al traficului urban. Am intarziat patru ani proiectele privind Parkingul de la Gara de Nord si Pasajul Basarab si doi ani programul de reabilitara stradala" - Gheorghe Udriste, directorul Directiei transporturi, drumuri si siguranta circulatiei, din cadrul Primariei Capitalei

PROIECTE AMANATE

Gheorghe Udriste, directorul Directiei transporturi, drumuri si siguranta circulatiei, din cadrul Primariei Capitalei, recunoaste intarzierile care au dus practic la amanarea unor proiecte importante. El a spus ca Primaria Capitalei a primit finantarea pentru proiectul de control si management, fiind pus in practica in 2005. Vor fi modernizate 100 de intersectii care vor fi dotate si cu camere de supraveghere.

FOTO

NERVI. Circulatia in Bucuresti a devenit un calvar. Viteza medie de deplasare in zona centrala coboara sub 20 km/h in orele de varf

NEDUMERIRE. Alexandru N. Sandu, decanul Facultatii de Urbanism, unul dintre autorii PUG, dezamagit ca proiectul privind dezvoltarea Capitalei a fost ignorat
×
Subiecte în articol: observator capitalei