Am vrut să-mi cumpăr nişte blugi rupţi şi am văzut că fac mai mult decât nişte blugi nerupţi. La fel, orice cârpă sfâşiată şi atârnată postmodern pe umeraş e mult mai scumpă decât una nesfâşiată. Poate pentru că munceşti mai mult ca să le sfâşii după ce le faci. Dar paradoxul nu se opreşte aici. Orice fruct sau legumă tratată chimic costă mai puţin decât orice fruct sau legumă lăsată de la Doamne-Doamne, în pomul agricultural. Vă daţi seama cât costau fructele şi legumele la Facerea Lumii, când toare erau naturale! Nu puteai să te atingi de un chil de mere, frate!
Noroc cu oamenii ăştia că s-au gândit să bage chimicale-n ele, ca să le ieftinească, pentru că altfel mai mâncam noi mere din părţi. Sau ridichi. În primăvara asta am văzut, pentru prima oară în viaţa mea, urzici de import pe tarabele din piaţă. Erau două feluri de urzici: “Urzici Grecia” şi “Urzici Turcia”. Ajunsesem să caut ţigani cu sacii plini de urzică luată de pe marginea drumurilor noastre poluate, doar ca să ştiu sigur că sunt româneşti. Am întrebat-o pe o doamnă cum vine asta cu “Urzici Turcia” şi mi-a zis că turcii au văzut că românii mănâncă urzici şi s-au gândit să le cultive în mod organizat, pentru o mai mare eficienţă a muncii. N-am luat “Urzici Turcia” şi nu ştiu, prin urmare, ce gust au. Poate că “Urzici Turcia” urzică mai mult decât “Urzici România”. Sau poate mai puţin.
Apropo. Cum ar arăta urzica viitorului? Mai urzicată decât cea din zilele noastre sau mai puţin urzicată? Cum o să considere oamenii de ştiinţă că e mai bună urzica? Aş fi curioasă să văd o plantaţie de urzici în Turcia. Cum se ştie că cele mai tratate fructe şi legume vin de acolo, e de presupus că şi “Urzici Turcia” or fi avut parte de ceva tratament. Dacă n-aş fi găsit şi n-aş fi găsit “Urzici România”, probabil c-aş fi făcut un compromis şi aş fi acceptat să cumpăr, cu inima-ndoită, “Urzici Grecia”.
Prevăd că viitorul e al “Urzicii Turcia” vândute sub denumirea de “Urzici România”, ca să le cumpere lumea. Prevăd că în curând o să putem cumpăra urzici la caserolă, made in E.U. Prevăd că în curân, şi alţi mari producători de fructe şi legume or să se apuce să se bată pentru piaţa mâncătoare de urzici a României. Poate chiar un spot publicitar cu “Urzici Olanda”. Or să coste mult mai puţin decât urzicile noastre crescute spontan pe marginea drumului, iar noi, încet dar sigur, o să ajungem să le preferăm celor ale noastre, pentru simplul că sunt mai ieftine. Sau poate, cine ştie, “Urzici România” o să devină noul brand de ţară. Până una-alta, “Urzici România” domină piaţa agroalimentară (îmi place cum sună asta) şi, cine ştie, într-o bună zi o să fie listată la bursă!
Citește pe Antena3.ro