x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Uzinele Dacia, "dezlegate" de Băsescu să folosească culoarea roşie la Duster

Uzinele Dacia, "dezlegate" de Băsescu să folosească culoarea roşie la Duster

15 Sep 2010   •   00:00
Uzinele Dacia, "dezlegate" de Băsescu să folosească culoarea roşie la Duster

Preşedintele Traian Băsescu spus, astăzi, la Titu, că "dezleagă" uzinele Dacia să folosească şi pentru alte autoturisme Duster culoarea roşie şi a declarat că are cea mai mare satisfacţie când conduce Logan în oraş şi Duster când merge la munte.



"Mulţumesc uzinelor Dacia-Renault care mi-au oferit singurul Duster roşu şi vă spun aici, deschis, că, dacă vor mai fi solicitări, ştiu că au fost presiuni extraordinare pentru această culoare şi la alte comenzi, dezleg uzina Dacia să folosească culoarea roşie pentru oricine solicită această culoare", a declarat Traian Băsescu la ceremonia de lansare a Centrului Tehnologic Renault România de la Titu.

El a adăugat că, în calitate de conducător de Logan şi de Duster, are o mare satisfacţie.

"În ceea ce priveşte perspectiva, eu sunt convins că grupul Dacia - Renault nu îşi va opri succesele la Logan, Sandero sau Duster. Sunt convins că grupul va avea cel puţin acelaşi succes şi în continuare, pentru că filosofia grupului este să servească în primul rând clientul, beneficiarul, conducătorul auto. Vă mărturisesc, în calitate de conducător de Logan şi Duster, că am cea mai mare satisfacţie conducând aceste două maşini, pentru că am spus întotdeauna că nu-mi place când văd maşini de teren în centrul Bucureştiului - pentru cei care n-au observat, centrul Bucureştiului este asfaltat -, merg în Bucureşti şi în oraş cu Loganul şi, ori de câte ori am ocazia să merg la munte, folosesc Dusterul", a mai spus şeful statului, potrivit Mediafax.

Totodată, el a afirmat că privatizarea Dacia a fost una dintre cele mai bune decizii ale guvernelor post-decembriste.

"De puţine ori un politician are şansa să rămână să urmărească şi să susţină un astfel de proiect, un proiect de dimensiunile aceluia pe care Renault l-a dezvoltat în România. Sunt unul dintre aceia care au semnat hotărârea de guvern pentru privatizarea uzinelor Dacia cu strângerile de inimă legate de acel moment, pentru că tuturor ni se părea că Dacia e a noastră şi trebuie să rămână aici, aşa cum este. Îmi aduc aminte în 1999 chiar de dezbaterile care au apărut că am putea din nou să fim vinovaţi că ne vindem ţara. Iată că lucrurile prăpăstioase care se dezbăteau în 1999 s-au probat a fi fără niciun fel de fundament şi că una din cele mai bune decizii ale guvernelor de după revoluţia din 1989 a fost privatizarea uzinelor Dacia cu Renault", a mai arătat Băsescu.

Şeful statului a adăugat că, pentru România, este nu numai bucurie, nu numai o onoare, dar este şi o şansă pentru tinerii ingineri.

"2.200 de ingineri lucrează deja pentru Centrul Tehnic Renault din România. Din aceşti 2.200 de ingineri, peste 2.000 sunt români, selectaţi din universităţile româneşti, a căror medie de vârstă este de 31 de ani. Faptul că Renault a oferit tinerilor ingineri români şansa să lucreze, să producă, să creeze în România este un lucru pentru care eu, personal, ţin să mulţumesc grupului Renault şi să mulţumesc că o filosofie prietenoasă a fost aplicată în România", a spus preşedintele Băsescu.

El a mai declarat că Dacia "a revenit acolo de unde plecase ca şi gândire, ca şi filosofie".

"Evoluţia ei după investiţia iniţială a deturnat foarte mult chiar sensul modelului Renault 12. Astăzi însă, prin investiţiile Renault, investiţii care adesea au primit şi sprijinul Guvernului României în a se realiza, ne-au făcut să recuperăm o şansă pe care am avut-o cândva, pe care păream că am pierdut-o, aceea de a fi un constructor de autombile reputat. Am recuperat ca urmare a investiţiei, inteligenţei şi managementului şi tradiţiei Renault, am recuperat tot ceea ce pierdusem prin deteriorarea modelului Renalut 12 şi în momentul de faţă România a devenit unul din jucătorii importanţi în industria automobilelor. Un motiv pentru care trebuie să mulţumim Grupului Renault este grija de proteja inteligenţa românească. Sunt puţine grupuri globale care doresc să valorifice şi inteligenţa pe care o ţară în care produc să o poată pune la dispoziţie. Iată că Renault - şi e al doilea mare grup industrial care face acest lucru în România - a decis să dezvolte la Bucureşti, Titu, Piteşti, Mioveni cel mai mare centru tehnologic din afara frontierelor Franţei. E pentru noi nu numai o bucurie, nu numai o onoare, dar şi o şansă pentru tinerii ingineri", a declarat şeful statului.

Primul client care a intrat în posesia unui Duster este preşedintele Traian Băsescu, care şi-a ridicat maşina de la uzina de la Mioveni la începutul lunii aprilie. Maşina a fost achiziţionată de către soţia sa.

Noul SUV Duster intrat în proprietatea familiei preşedintelui Traian Băsescu a costat, conform declaraţiei acestuia de la acel moment, 71.242,24 de lei, fiind un Diesel 4x4 vârf de gamă.

Maşina are culoarea "roşu de foc", aşa cum o numesc lucrătorii de la Uzinele Dacia, această culoare fiind un cadou pe care uzina i l-a făcut şefului statului, în condiţiile în care această culoare nu este folosită pe linia de producţie a Duster.

×
Subiecte în articol: observator