TUZLA 2008 ● Acrobaţie aeriană pe litoral
Aşa cum ne-a obişnuit de trei ani încoace, Aerodromul Tuzla (Regional
Air Services) a organizat la Mangalia Fly In Tuzla 2008, un spectacol
de acrobaţie aeriană cu "invitaţi" de calibru naţional şi
internaţional.
TUZLA 2008 ● Acrobaţie aeriană pe litoral
Aşa cum ne-a obişnuit de trei ani încoace, Aerodromul Tuzla (Regional Air Services) a organizat la Mangalia Fly In Tuzla 2008, un spectacol de acrobaţie aeriană cu "invitaţi" de calibru naţional şi internaţional.
Timp de patru ore, mii de turişti au fost ţinuţi cu gura căscată de acrobaţiile pe care le-au făcut piloţii de la Tuzla Fly In. Aceştia au putut urmări evoluţiile piloţilor Lotului Naţional de Acrobaţie: Cătălin Prunariu, George Rotaru, Mihai Dobre şi Attila Goger, evoluţiile iacărilor acrobaţi – Ioan Postolache şi Dan Ştefănescu (care operează sub licenţa Regional Air Services), salturile cu paraşuta efectuate de echipa coordonată de Adrian Constandache, evoluţia formaţiei franceze de acrobaţie Real Weber (REVA) – avîndu-i ca piloţi pe Frederic Schwebel, Arnaud Moynet şi Xavier Fontaneau, momente de acrobaţie susţinute de campionul mondial Jurgis Kairys (Lituania), de piloţii Aero GP şi de piloţii companiei Regional Air Services şi zboruri în formaţie. Unul dintre punctele de atracţie ale show-ului aviatic de la Mangalia a fost şi momentul acrobaţiilor paraşutiştilor. Printre ei s-a aflat şi Marius Duţă, campion mondial la săritura cu parapanta de la înălţime, care a deschis spectacolul acrobatic, aterizînd chiar pe plajă, învăluit în fumul roşiatic al fumigenelor de urmărire.
MĂIESTRIE. Surpriza acestei ediţii a fost însă campionul mondial în competiţiile de free-style, Zoltan Veres (Ungaria), care a uimit asistenţa cu o evoluţie impresionantă ce-ţi tăia efectiv respiraţia. Aflat pentru prima oară pe litoralul Mării Negre, pilotul ungur a reuşit să smulgă ropote de aplauze prin evoluţiile sale de înaltă şi joasă acrobaţie. Pilot de linie comercială, Zoltan este singurul campion de talie mondială autorizat pentru zborul la mică altitudine (5 m), iar stilul său inconfundabil şi acrobaţiile extrem de periculoase l-au făcut celebru şi invidiat de mulţi piloţi din breaslă. Se pare că i-a plăcut atît de tare la noi, încît show-ul său hipnotizant a depăşit cu mult timpul de evoluţie impus. Între aceste demonstraţii, spectatorii au aplaudat parada aeronavelor, formată din avioane de tip AN2, DA 20 (katana) şi DA 40, BN 2, Piper PA 34, Wilga şi Cessna 182. Tinerii proaspăt absolvenţi ai şcolilor de aviaţie şi-au dovedit priceperea pilotînd 40 de avioane şi elicoptere. Aceşti piloţi abia au împlinit 24 de ani, însă parcă s-au născut cu manşa în mînă. De la 18 ani învaţă să devină aviatori adevăraţi, iar acum, la Mangalia, şi-au dovedit măiestria, arătînd că tonourile, zborurile etajate, răsucirile şi lupingurile sînt pentru ei ceva obişnuit.
Citește pe Antena3.ro