Candidatii la alegerile locale au investit sute de mii de dolari in panourile stradale si publicitatea din ziare, incalcand plafoanele prevazute de lege pentru aceste cheltuieli.
OANA STANCU
La Bucuresti, candidatii PSD au "rupt" legea cu sumele pe care le-au aruncat pe afisele de pe garduri, cearsafurile de pe blocuri si spatiile cumparate in ziare: un milion si jumatate de dolari, din care doar afisele lui Mircea Geoana insumeaza 542.000 de dolari, in timp ce ale PNL-PD contabilizeaza 300.000 de dolari, potrivit unei monitorizari realizate de Asociatia Pro Democratia (APD). Spre deosebire de Geoana, care are la dispozitie un plafon generos de 800.000 de dolari, candidatii PSD la sectoare au depasit limita de 41.000 USD impusa de lege, alocand de la 80.000 (Neculai Ontanu), la 200.000 USD (Dan Darabont). Cu o exceptie: Victor Stochita, candidatul de la Sectorul 5, ale carui cheltuieli cu publicitatea sunt... zero, in timp ce ale lui Vanghelie au depasit 200.000 de dolari. "Acum doua saptamani, PSD ne-a transmis ca este o strategie si ca va exista publicitate si pentru dl Stochita. Nu a aparut. Este evident ca este o forma de recuperare a lui Marian Vanghelie, adevaratul candidat al PSD. Grav este ca din punct de vedere juridic, PSD nu poate avea doi candidati", a reclamat Cristian Parvulescu, presedintele APD.
Printre candidatii care au depasit plafonul se numara si candidatele PUR Mona Nicolici, Tatiana Croitoru si Gratiela Iordache, precum si pesedistul Radu Mazare, la Constanta, cu 211.000 USD. Astfel, la nivel national, cifrele insumate de APD in localitatile monitorizate ajung la aproape 4 milioane de dolari, cheltuiti doar pe publicitatea stradala si in presa scrisa.
Mandatele pot fi invalidate
Citește pe Antena3.ro