O monitorizare pe care Institutul de Politici Publice (IPP) a realizat-o in perioada 8 mai-8 iunie privind publicitatea electorala pe care partidele politice au angajat-o releva ca in 2004 publicitatea s-a situat la cote aproape duble fata de perioada similara din alegerile locale din 2000.
ANIELA NINE
In presa scrisa, in perioada analizata, volumul publicitatii politice a reprezentat 31,7% din totalul publicitatii respectiv 4.777.224,80
USD dintr-un total de 15.035.621,80 USD, se arata in studiul IPP.
CLASAMENT. "Campionul" cheltuielilor cu publicitatea electorala este PSD, cu 2.307.956 USD cheltuiti in campania pentru alegerile locale. La mare distanta se situeaza PUR, cu doar 545.330 USD, urmat de PNL cu 412.836 USD, Alianta PNL-PD D.A. cu 402.449 USD, PD cu 270.047 USD. Candidatul independent Marian Vanghelie a investit in publicitatea din presa 250.077 USD, in timp ce AP a cheltuit doar 87.021 USD. Pe ultimele locuri se situeaza PRM, cu 46.351 USD investiti in publicitatea din presa, Partidul Ecologist din Romania cu 41.513 USD si PNG cu 34.013 USD. In urma monitorizarii efectuate, IPP a adresat o sesizare Curtii de Conturi a Romaniei in care ii solicita sa verifice daca cheltuielile efectuate cu publicitatea, asa cum sunt prezentate de catre IPP, se regasesc in rapoartele de venituri si cheltuieli depuse de catre partidele politice.
S-a incalcat legea
Citește pe Antena3.ro