Directorul executiv al Pro Tv SA, Costi Mocanu, a declarat, joi, la Comisia Ridzi, că evenimentul de la Costineşti, intitulat MTV Days, a fost organizat de MediaPro Pictures, bugetul total al acestei acţiuni fiind suportat de MediaPro Pictures şi de partenerul ei comercial în această acţiune.
"Acţiunea de la Costineşti a fost organizată de MediaPro Pictures. Noi (Pro Tv SA, n.r.) le-am dat acceptul să folosească brandul MTV. Au avut voie să organizeze acest MTV Days. Bugetul total al acestei acţiuni a fost suportat de Media Pro Pictures şi partenerul ei comercial în această acţiune", a spus Costi Mocanu.
El a explicat că legătura Pro Tv cu ziua de 2 Mai nu începe anul acesta, ci în 2008, când MTV a intrat în portofoliul Pro Tv SA. "În 2 mai 2008, am decis să organizăm pentru prima dată evenimentul MTV Days. Am făcut asta la Mamaia, a durat două zile, ne-am asumat împreună cu partenerii de la MediaPro Pictures şi atunci, ca şi anul acesta, organizarea şi toate costurile acestui eveniment. Ce s-a întâmplat anul acesta la Costineşti este o continuare a unui eveniment pe care noi sperăm să-l avem şi în anii viitori", a spus Mocanu.
El a arătat că, acum un an, Pro Tv SA am avut un partener comercial, respectiv o companie de bere, iar în 2009 Media Pro Pictures - care au organizat şi au suportat toate costurile de organizare pentru evenimentul MTV Days - s-au asociat cu un alt advertiser.Potrivit lui Mocanu, ProTv SA a achiziţionat, în baza unui contract de drepturi de televiziune, drepturile pentru difuzarea în direct şi înregistrat a evenimentului MTV Days. El a arătat că Pro Tv SA şi-a dat acceptul ca brandul MTV să fie folosit la acest eveniment şi a cumpărat drepturi de televizare pentru acest eveniment - MTV Days.
LEGĂTURA CU MTS
Mocanu a mai spus că legătura cu Ministerul Tineretului şi Sportului se face printr-un alt contract de publicitate încheiat între o agenţie de advertising - care a încheiat un contract cadru la care au fost prevăzute anexe - cu compania Pro Tv SA, prin care s-a cumpărat spaţiu publicitar în jurul acestui eveniment. El a explicat că scena pe care s-a desfăşurat evenimentul de la Costineşti a fost inclusă în bugetul de producţie a evenimentului MTV Days, organizat de către MediaPro Pictures, de unde rezultă că, prin urmare, costurile acelei scene au fost suportate de către MediaPro Pictures.
Mocanu a spus că nu ştie care sunt aceste costuri, întrucât compania MediaPro Pictures provine din alt grup de firme, iar MTV şi Pro Tv SA fac parte din aceeaşi companie. El a explicat că pe MTV au fost difuzate 53 de inserţii delimitate cu cartoane de publicitate dedicate promovării MTV Days, în timp ce pe Pro TV au apărut 24 sau 25.
Potrivit lui Mocanu, aceste inserţii au o valoare negociată care nu iese din preţurile obişnuite practicate de Pro Tv SA, care a fost "uşor îngăduitor" în acest caz la negocieri.Directorul executiv al Pro Tv SA a subliniat că nu există un contract direct între Pro Tv SA şi Ministerul Tineretului şi Sportului.
DOAR PUBLICITATE PLĂTITĂ
Mocanu a spus că sursele de finanţare au fost reprezentate de o relaţie comercială între MediaPro Pictures şi advertiser, iar o parte din bani a fost amortizată de către ProTv SA prin achitarea drepturilor de televizare pentru acest eveniment. "Între Pro Tv SA şi MediaPro Pictures există un contract de cesiune de drepturi de televiziune pentru suma de circa 10.000 de dolari, care este un cost fair pentru un astfel de eveniment care a durat 5-6 ore, iar banii ni i-am amortizat", a spus Mocanu, care a arătat că tot ce a apărut legat de Ministerul Tineretului şi Sportului pe posturile pe care le gestionează a constituit publicitate plătită.
"UNDE AM GREŞIT NOI?"
În ceea ce priveşte mediatizarea evenimentului, în cadrul ştirilor, a evenimentelor de la mare, Mocanu a spus că, în 2008, în ştirile ProTv, au intrat 9 astfel de materiale, în timp ce în 2009 au intrat 7 materiale. "Unde am greşit noi? Am greşit, şi ne-am asumat prin publicarea textului sancţiunii primite de la CNA, la două materiale: unul de lansare a evenimentului Ziua Tineretului, iar altul de follow up, după terminarea acestui eveniment, şi acestea marcate cu cartoane de publicitate, în care a apărut doamna Ridzi. S-a considerat că, nefiind campanie electorală, nu trebuie să apară ministrul", a mai spus Mocanu.
El a mai arătat că promovarea Pro Tv SA a fost dedicată evenimentului MTV Days şi asocierii dintre brandul MTV şi proiectul "De două ori mai tânăr", pe care Ministerul Tineretului şi Sportului a ales să şi-l promoveze cu această ocazie. Preşedintele Comisiei de anchetă în cazul Ridzi, Alina Gorghiu a declarat că vor fi chemaţi la audieri, luni, la ora 14.00, reprezentanţii MediaPro Pictures.
Citește pe Antena3.ro