Ca să contracareze sondajele care l-au coborit pe Crin Antonescu la 15% în intenţiile de vot ale românilor, liberalii au aruncat şi ei pe piaţă un studiu sociologic despre care spun că este făcut de "o companie prestigioasă din Statele Unite ale Americii", anume Mellman Group.
Sondajul comandat de liberali concluzionează că liderul partidului, Crin Antonescu, se află de fapt pe locul doi în intenţiile de vot ale românilor, depăşindu-l pe Mircea Geoană. Mai exact, în primul tur al alegerilor prezidenţiale Traian Băsescu ar obţine 42% din voturi, Crin Antonescu 21%, iar Mircea Geoană 20%. Îl urmează Corneliu Vadim Tudor cu 9% şi Radu Duda cu 7%. O altă concluzie ale sondajului este că liberalul Antonescu are 52% favorabilitate din partea electoratului, Băsescu 59%, iar Mircea Geoană 47%. De asemenea, conform sondajului, 32% din votanţii lui Mircea Geoană s-ar îndrepta către Antonescu în cel de-al doilea tur de scrutin pentru prezidenţiale.
Deşi până acum liberalii nu obişnuiau să facă publice sondajele de uz intern, acesta a fost trimis presei cu un comunicat din partea Biroului de presă, în care se afirmă că preşedintele PNL, Crin Antonescu, a devenit mult mai popular de la preluarea funcţiei de lider al partidului decât era în urmă cu numai trei luni.
Plătit de o "persoană fizică" prietenoasă
Şeful de campanie al PNL pentru europarlamentare, Rareş Mănescu, afirmă că sondajul le-ar fi fost prezentat liberalilor de către Sam Pattern, consultantul american care gravitează deja în jurul partidului de la anunţarea candidaturii lui Crin Antonescu la prezidenţiale. "Omul a venit cu această cercetare. Nu ştiu cine din partid l-a comandat-o, cred că e o parte dintr-o chestie mai complexă, pentru că el a mai lucrat în această zonă a Europei", a răspuns Mănescu, întrebat fiind despre costul sondajului. Mănescu a spus că nu l-a interesat cine l-a comandat şI cine l-a plătit pentru că Pattern nu lucrează cu PNL pe campania pentru europarlamentare. "Nu are contract cu partidul. Va lucra doar pe campania prezidenţială şI nu m-am băgat pentru că eu răspund de cheltuielile pentru europarlamentare. Asta e altă mâncare de peşte", a explicat Mănescu. Întrebat cine ar fi putut să plătească un sondaj făcut de o companie americană, Mănescu a spus că "probabil" contractul a fost făcut "cu o altă persoană fizică dispusă să ajute PNL", "posibil" şI o firmă a lui Dinu Patriciu. În acest moment, liberalii lucrează, pe partea de publicitate, tot cu o firmă a lui Dinu Patriciu, Odyssey Comunication.
Actuala conducere a partidului s-a plâns presei că fostul preşedinte PNL Călin Popescu Tăriceanu a lăsat conturile aproape goale, iar în puşculiţa PNL mai există doar 238.000 RON, 3.000 de euro şi 1.000 de dolari. Pe piaţa consultanţei, realizarea unui sondaj este evaluată la 12.000 de euro, iar interpretarea lui la alte câteva mii, în funcţie de faima şi prestigiul consultantului. Operatorul român al Mellman Group a fost IRSOP, lucru confirmat de directorul IRSOP, Petre Datculescu. Rareş Mănescu a mai spus că singura direcţie strategică pe care le-ar fi dat-o consultatul american ar fi fost folosirea mesajelor economice în campania electorală. AlţI lideri liberali spun însă că nu ştiu nimic despre întâlnirea care ar fi avut loc lunea trecută. "Eu am fost plecat prin ţară. Nu ştiu nimic de vreo întâlnire", ne-a declarat Ludovic Orban.
Citește pe Antena3.ro