x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică DIN CAUZĂ DE CONDENS/Aeronava lui Băsescu, trasă pe dreapta

DIN CAUZĂ DE CONDENS/Aeronava lui Băsescu, trasă pe dreapta

de Aniela Nine    |    12 Dec 2008   •   00:00
DIN CAUZĂ DE CONDENS/Aeronava lui Băsescu, trasă pe dreapta

Boeingul 707, cu care trebuia să plece preşedintele Băsescu la Bruxelles ieri dimineaţă, a avut probleme tehnice, delegaţia şefului statului fiind mutată rapid într-o aeronavă de rezervă. Mai norocos, Tăriceanu decolase cu numai o oră înainte, într-o altă aeronavă.

Cu numai jumătate de oră înainte de decolare, echipa de control a constatat că Boeingul 707, vechi de aproximativ 35 de ani, are probleme tehnice. Unul dintre aparatele de bord indica o abatere de la parametrii normali, motiv pentru care, potrivit procedurilor standard în asemenea cazuri, s-a decis ca preşedintele şi delegaţia oficială să schimbe aparatul de zbor. În faţa covorului roşu de pe aeroport a fost adusă prin urmare o aeronavă Romavia de rezervă de tip Bae 146, care operează din anul 1994. Această aeronavă circulă pe curse comerciale, însă a făcut şi zboruri speciale cu delegaţii ale Administraţiei prezidenţiale sau ale Guvernului. Aeronava a decolat cu o întârziere de 45 de minute.

CONDENSUL, VINOVAT 
Potrivit Mediafax, în timpul zborului către Bruxelles, directorul Romavia, Adrian Goleanu, le-a explicat membrilor delegaţiei că problema la aparatul de bord a fost probabil cauzată de condens. Goleanu a precizat că, în urmă cu două zile, aeronava Boeing 707 a efectuat un zbor de şcoală în timpul căruia parametrii erau normali şi, de asemenea, a efectuat miercuri un zbor-test în perspectiva zborului de ieri, şi acesta dovedindu-se la parametri normali. După zborul-test aeronava a fost sigilată şi pusă sub pază până ieri dimineaţă când a fost transportată în faţa salonului oficial de la Aeroportul Henry Coandă, iar cu 30 de minute înainte de ora zborului s-a constatat că blocul electric al sistemului transponder nu funcţionează, fiind afectat probabil de condens, dat fiind şi faptul că în ultimele nopţi temperatura a fost foarte scăzută. De obicei aeronavele prezidenţiale sunt garate în timpul şederii la sol în hangare, însă pe aeroportul Henry Coandă aeronavele sunt parcate pe o platformă amplasată în aer liber, fiind în construcţie un hangar. Goleanu a menţionat că după înlocuirea dispozitivului aeronava a dat semnale normale de funcţionare, cu toate acestea hotărându-se folosirea pentru zborul spre Bruxelles a aeronavei de rezervă, Bae 146.

RISCA SĂ FIE PIERDUTĂ ÎN AER
Sistemul transponder are rolul de a transmite la sol informaţiile de identificare a aeronavei precum şi date despre viteza, altitudinea şi poziţia acesteia, a explicat directorul Romavia. El a menţionat că aeronava este dotată cu două astfel de sisteme dar, potrivit H.G. 1904/2004, după repararea defecţiunii aeronava ar mai fi trebuit să  efectueze un zbor-test înainte de zborul oficial, însă nu a mai fost timp. El a mai precizat că aeronava Boeing 707 care-l deserveşte pe şeful statului a fost fabricată în mai 1974, urmând să “împlinească” 35 de ani în 2009 şi are 14.000 de ore de zbor. “Probabil că este cea mai veche aeronavă prezidenţială din emisfera de nord”, a spus Goleanu.

Preşedintele Băsescu şi premierul Tăriceanu au plecat ieri la Bruxelles pentru a participa la lucrările Consiliului European de iarnă. Tăriceanu a făcut deplasarea cu o aeronavă separată, care a decolat cu o oră înainte de cea a preşedintelui.

×
Subiecte în articol: politic aeronautic