Cristian Ghinea, ministrul Investițiilor și Proiectelor Europene, susține că Planul Național de Redresare și Reziliență este în lucru, în plin proces de consultări cu Comisia Europeană. Reacția vine după ce europarlamentarul Victor Negrescu a anunțat că noua formă a PNRR nu a primit acceptul CE.
Conform acestuia, România propune cea mai mare alocare dintre toate statele membre pe domeniul rutier. „Credem că avem obligația de a oferi românilor rețeaua de autostrăzi. Totuși, nu este o solicitare simplă pentru Comisia Europeană, de aceea au loc mai multe discuții pe acest subiect”, susține ministrul.
De asemenea, pe componenta de irigații, ministrul susține că discuțiile tehnice se referă la modul de îndeplinire a obligațiilor de mediu în cadrul viitoarelor investiții: „Este o analiză pe care o facem în paralel cu Comisia și unele abordări sunt diferite, dar acesta e rolul discuțiilor tehnice, de a clarifica detalii”.
Cristian Ghinea consideră că România este în grafic în ceea ce privește acest proces și precizează că săptămâna viitoare va avea o discuție cu Margrethe Vestager, vicepreședinte executiv al Comisiei Europene, când va fi stabilit calendarul cel mai adecvat privind transmiterea oficială a PNRR.
Apoi, vor urma două luni de analiză a Comisiei Europene pe documentele trimise de statele membre. „Abia atunci vorbim de o evaluare a Planului României. Rog partenerii din opoziție să nu mai caute puncte ieftine electorale cu dezinformări pe acest subiect”, a mai spus ministrul.
Noua formă a Planului Național de Redresare și Reziliență nu a primit acceptul Comisiei Europene, a spus joi europarlmentarul PSD Victor Negrescu: „din păcate, avem un plan politizat cu finanțări distribuite pe criterii politice în interiorul guvernului în loc să vorbim de un plan național al României”.