Premierul Tariceanu a anuntat ca nu intentioneaza sa-i ceara demisia ministrului Justitiei, in urma votului din Senat, dar, daca judecatorii Curtii Constitutionale decid ca Macovei trebuie sa plece, nu va mai avea "ce sa comenteze".
Premierul Calin Popescu Tariceanu o pasuieste pe Monica Macovei cu o saptamana. Dupa ce marti seara a anuntat ca "in proxima sedinta de guvern" va propune "adoptarea masurilor" care decurg din textul motiunii adoptate de Senat, ieri, in sedinta Executivului, Tariceanu a decis sa-i ceara Monicai Macovei ca abia miercurea viitoare sa prezinte "lista masurilor" solicitate in motiune. Intrebat daca tema demisiei sau demiterii ministrului Macovei a fost abordata in dialogul premier-ministrul Justitiei, purtatorul de cuvant al Executivului a raspuns ca primul-ministru asteapta raspunsul Curtii Constitutionale la sesizarea depusa de grupul PNL privind articolul din regulamentul Senatului care arata obligativitatea pentru cei vizati a masurilor adoptate prin motiune. FARA RAZGANDIRI. Dupa intalnirea cu partidele pe tema strategiei postaderare, premierul a anuntat el insusi ca isi mentine optiunea de a nu solicita demisia Monicai Macovei, desi a sustinut ca "respecta deciziile Parlamentului". In acest moment exista o disputa juridica pe tema efectelor motiunii simple, Regulamentul Senatului, care prevede ca aceste acte devin obligatorii pentru Guvern, nefiind sustinut de Constitutie. Singura precizare a legii fundamentale este aceea ca una din Camerele parlamentare poate adopta motiuni simple in care sa-si exprime pozitia pe un anumit subiect, ceea ce face ca textul sa fie mai curand o recomandare catre Executiv. In plus, Regulamentul Senatului spune ca o motiune simpla nu poate contine elementele unei motiuni de cenzura, adica sa duca la demiterea unui ministru. SESIZARE. Singura autoritate care se poate pronunta asupra urmarilor motiunii este Curtea Constitutionala, care a fost sesizata ieri de liderul grupului Aliantei D.A. din Senat, Puiu Hasotti. Mai exact, Hasotti cere Curtii sa constate neconstitutionalitatea art. 157 alin. 2 din Regulamentul Senatului, referitor la motiunile simple adoptate care devin obligatorii pentru Guvern, invocand art. 112 alin. 2 din Constitutia Romaniei, potrivit caruia "Camera Deputatilor sau Senatul poate adopta o motiune simpla prin care sa-si exprime pozitia cu privire la o problema de politica interna sau externa ori, dupa caz, cu privire la o problema ce a facut obiectul unei interpelari". "Legiuitorul constitutional, in respectul principiului echilibrului puterilor in stat, nu a inteles sa dea o finalitate obligatorie Hotararilor Senatului, prin care se consemneaza rezultatul unei motiuni simple. De altfel, sub aspectul obligativitatii pentru Guvern a Hotararilor Parlamentului, Regulamentul Camerei Deputatilor nu are o astfel de prevedere, ceea ce confirma faptul ca «Guvernul are decizia cu privire la aplicarea masurilor referitoare la problemele de politica interna dezbatute in cadrul motiunii». Obligativitatea deciziilor Senatului adoptate in cadrul motiunilor simple incalca, in opinia noastra, principiul separatiei puterilor in stat, Parlamentul neavand calitatea sa decida asupra unor chestiuni care tin exclusiv de organizarea si functionarea Guvernului", sustine Hasotti in sesizare, adaugand si dispozitiile art. 106 din Constitutie referitoare la conditiile privind incetarea mandatului unui membru al Guvernului.
BOC VREA SA-L DEMITA PE VACAROIU
| ||
|
Citește pe Antena3.ro