x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Ministrul Economiei: O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv asupra competitivităţii şi dezvoltării

Ministrul Economiei: O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv asupra competitivităţii şi dezvoltării

18 Apr 2019   •   19:40
Ministrul Economiei: O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv asupra competitivităţii şi dezvoltării

Guvernul a adoptat joi un proiect de Lege care va aduce modificări importante modului în care sunt folosite şi înregistrate mărcile comerciale, dar transpune în legislaţia românească şi o directivă europeană din domeniu, informează Ministerului Economiei, într-un comunicat remis AGERPRES.

"Acest proiect aduce modificări importante modului în care sunt folosite şi înregistrate mărcile comerciale. Vorbim despre un domeniu de interes major, atât în vederea dezideratului ferm pentru obţinerea unor practici comerciale mai corecte, dar şi dorinţa de a stimula producătorii şi comercianţii români şi europeni. O mai bună armonizare în domeniul mărcilor are un impact pozitiv dovedit asupra competitivităţii şi dezvoltării", a declarat ministrul Economiei, Niculae Bădălău.

Proiectul de Lege vizează modificarea şi completarea Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice. De asemenea, actul normativ transpune în legislaţia românească Directiva UE 2015/2436, fiind iniţiat de către Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), prin Ministerul Economiei.

Potrivit ministrului Economiei, o prevedere foarte importantă a legii adoptate joi este cea referitoare la semnele care pot constitui o marcă.

"Reuşim să modernizăm definirea unei mărci, permiţând autorizarea unui semn în orice formă corespunzătoare tehnologiei general disponibile, cât timp această reprezentare oferă garanţii satisfăcătoare. Tehnologia îşi spune cuvântul în ceea ce priveşte obiceiurile şi practicile de consum şi comerţ, iar statul are obligaţia să ţină pasul cu aceste evoluţii. La nivelul Guvernului României avem o preocupare constantă în vederea găsirii celor mai bune metode prin care putem să venim în sprijinul consumatorilor români, construind în acelaşi timp şi un cadru legislativ care să permită producătorilor şi comercianţilor să-şi protejeze mărcile, să crească şi să se dezvolte", a mai spus Bădălău. 

Proiectul de Lege transpune Directiva UE 2015/2436, în sensul în care aduce o serie de modificări Legii nr. 84/1998 privind mărcile şi indicaţiile geografice. Astfel, pentru semnele care pot constitui o marcă, este eliminată cerinţa reprezentării grafice a mărcilor, astfel încât pot constitui mărci orice semne care au capacitatea: să distingă produsele sau serviciile unei întreprinderi de cele ale altor întreprinderi şi să fie reprezentate în registrul mărcilor într-un mod care să permită autorităţilor competente şi publicului să stabilească cu claritate şi precizie obiectul protecţiei conferite titularului lor.

De asemenea, conţine măsuri privind tranzitul bunurilor care poartă o marcă sau măsuri privind contrafacerea unei mărci; instituie obligaţia de a stabili o procedură administrativă rapidă şi eficientă de decădere a titularilor din drepturile conferite de o marcă sau de anulare a acesteia; este determinată întinderea protecţiei solicitate pentru mărci, respectiv cu privire la denumirea produselor şi a serviciilor care trebuie să fie clară şi precisă.

Potrivit Ministerului Economiei, prin noile modificări a fost prevăzută posibilitatea depunerii de către titularii mărcilor înregistrate pentru întreg titlul unei clase din Clasificarea de la Nisa a unei declaraţii care că stabilească limitele protecţiei mărcii precum şi a fost prevăzută şi posibilitatea divizării înregistrării unei mărci şi totodată cazurile în care cererea de divizare nu este admisibilă.

"Proiectul de lege reglementează dreptul titularului unei mărci de a interzice unui terţ utilizarea unui semn într-o publicitate comparativă în cazul în care respectiva publicitate comparativă contravine Directivei 2006/114/CE. Astfel, proiectul prevede că titularul unei mărci înregistrate în România este îndreptăţit să împiedice părţile terţe să introducă produse, în cursul schimbului comercial, în România, fără a le pune în liberă circulaţie în România, atunci când aceste produse provin din ţări terţe şi poartă, fără a fi autorizate, o marcă identică cu/sau identică în esenţă cu marca înregistrată pentru produsele respective", se mai arată în comunicat.

De asemenea, proiectul de Lege introduce o procedură administrativă rapidă şi eficientă de decădere a titularilor din drepturile conferite de marcă sau de declarare a nulităţii acesteia, care se desfăşoară în cadrul Oficiului de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM).

AGERPRES

×