Infopolitic a realizat o analiză a impactului urărilor de sărbători transmise de politicieni Facebook, care arată că doar patru dintre ei depăşesc cifra de 10.000 de like-uri (Victor Ponta, Elena Udrea, Klaus Iohannis şi Traian Băsescu) şi numai doi au avut peste 1.000 de share-uri (Klaus Iohannis şi Victor Ponta).
La capitolul like-uri, campioni sunt: Victor Ponta - 68.512, Elena Udrea - 29.797, Klaus Iohannis - 29.425 şi Traian Băsescu - 13.727. Pe următoarele locuri sunt: Adrian Năstase, Gabriela Firea, Codrin Ştefănescu, Dacian Cioloş şi Alina Gorghiu.
La share-uri, situaţia se prezintă astfel: Klaus Iohannis - 1.716 şi Victor Ponta - 1.069. Câteva sute de share-uri au avut: Elena Udrea, Gabriela Firea, Traian Băsescu.
"Evenimentele politice din ultimele luni nu par să fi influenţat major topul popularităţii politicienilor pe Facebook", arată reprezentanţii Infopolitic.
A fost analizat şi tipul de postări pe care politicienii luaţi în calcul pentru analiză le-au făcut cu ocazia finalului de an.
'Opt dintre politicieni au ales să însoţească postările şi de imagini cu mesaje de sărbători - urările efectiv sunt scurte. Şase au postat o poză în care apare titularul mesajului. Un singur politician - Victor Ponta - a ales să posteze o imagine în care se află alături de familie - se confirmă din nou impactul pozitiv pe care îl au astfel de imagini. Mesajele lui Klaus Iohannis, Călin Popescu Tăriceanu şi Dacian Cioloş au un caracter formal pronunţat, prin comparaţie cu restul mesajelor", se mai arată în analiza Infopolitic.
În ceea ce priveşte conturile de Facebook instituţionale, au fost analizate următoarele pagini politice: PSD, PNL, ALDE, UDMR, UNPR, PMP, PRU, precum şi pagina oficială a Guvernului României.
Dintre partide, se remarcă faptul că PSD şi UDMR sunt singurele care nu au postat deloc un mesaj de Anul Nou.
Pagina de Facebook a Guvernului României a avut o postare cu mesaj, însă impactul acesteia este sub media postărilor publicate de partide.
Impactul postărilor instituţionale este semnificativ mai mic decât cel al postărilor personale, făcute de oamenii politici, se menţionează în acest studiu.
Conform metodologiei, analiza vizează impactul demonstrat al acestor postări la aproximativ 24 de ore după ce au fost publicate. Indicatorii prin care a fost măsurat impactul sunt numărul de like-uri şi de share-uri ale fiecărei postări.
Sursa: AGERPRES