Institutul pentru Politici Publice (IPP) a prezentat ieri o analiza a publicitatii pe care partidele au angajat-o in primele 12 zile de campanie electorala, care arata ca Uniunea PSD+PUR si Alianta PNL-PD au facut cheltuieli aproximativ egale in presa scrisa.
Astfel, Uniunea PSD+ PUR a cheltuit pana acum 264.694,6 dolari, Alianta PD-PNL - 243.890,7 dolari, PRM - 92.449,7 dolari, PNTCD - 42.841,6 dolari, PNL - 32.886 dolari, PSD - 31.392,7 dolari, PUR - 16.255,5 dolari, PTD - 8.476 dolari, AP - 6.392,7 dolari, UDMR - 2.453,9 dolari. Sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate se face conform tarifelor lista (rate-card) si nu este luat in calcul nici un discount, barter etc. Astfel, diferentele intre sumele calculate astfel si cele reale pot fi semnificative.
comparaTie
|
Institutul pentru Politici Publice apreciaza ca volumul de publicitate politica bruta la alegerile generale in primele 12 zile de campanie este de doua ori mai mic decat in perioada similara de la campania pentru alegerile locale. Explicatiile constau numarul mult mai mic de candidati, concentrarea campaniei pe prezidentiabili, timpul suficient pus la dispozitie de televiziuni si folosirea unor alte metode de propaganda. Monitorizarea a fost facuta pe 13 posturi tv, 8 posturi radio, 23 ziare centrale, 56 ziare locale, 86 reviste/publicatii saptamanale.
|