x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Politică Publicitate electorala- 741.000 de dolari, cheltuiti in 12 zile

Publicitate electorala- 741.000 de dolari, cheltuiti in 12 zile

11 Noi 2004   •   00:00

Institutul pentru Politici Publice (IPP) a prezentat ieri o analiza a publicitatii pe care partidele au angajat-o in primele 12 zile de campanie electorala, care arata ca Uniunea PSD+PUR si Alianta PNL-PD au facut cheltuieli aproximativ egale in presa scrisa.

Astfel, Uniunea PSD+ PUR a cheltuit pana acum 264.694,6 dolari, Alianta PD-PNL - 243.890,7 dolari, PRM - 92.449,7 dolari, PNTCD - 42.841,6 dolari, PNL - 32.886 dolari, PSD - 31.392,7 dolari, PUR - 16.255,5 dolari, PTD - 8.476 dolari, AP - 6.392,7 dolari, UDMR - 2.453,9 dolari. Sumele monitorizate reprezinta investitiile brute. Calculul investitiilor brute in publicitate se face conform tarifelor lista (rate-card) si nu este luat in calcul nici un discount, barter etc. Astfel, diferentele intre sumele calculate astfel si cele reale pot fi semnificative.

RADIO - TV. In cazul publicitatii radio si tv, identificata ca atare, de pe durata campaniei electorale pretul acesteia este considerat zero, conform noilor reglementari care interzic contractarea de timpi de antena, in scopuri publicitare, pentru si in favoarea participantilor la campania electorala sau cedarea timpilor de antena candidatilor, de catre societatile comerciale cu capital public sau privat, institutiile publice, ONG-uri sau persoanele fizice. De aceea, clasamentul privind publicitatea la televiziune a fost facut tinand cont de numarul de secunde al spoturilor. Astfel, Uniunea PSD+PUR conduce cu 15.582 secunde, urmata de Alianta PNL-PD - 5.816 secunde, PRM - 4.563 secunde, UDMR - 2.516 secunde. La radio, Uniunea PSD+PUR a avut 7.056 secunde, PRM - 4.171 secunde, Alianta D.A. PNL-PD - 2.421, UDMR - 1.817.

comparaTie
Institutul pentru Politici Publice apreciaza ca volumul de publicitate politica bruta la alegerile generale in primele 12 zile de campanie este de doua ori mai mic decat in perioada similara de la campania pentru alegerile locale. Explicatiile constau numarul mult mai mic de candidati, concentrarea campaniei pe prezidentiabili, timpul suficient pus la dispozitie de televiziuni si folosirea unor alte metode de propaganda. Monitorizarea a fost facuta pe 13 posturi tv, 8 posturi radio, 23 ziare centrale, 56 ziare locale, 86 reviste/publicatii saptamanale.

×
Subiecte în articol: politic dolari secunde