Jurnalul.ro Ştiri Politică PUR critica atitudinea clasei politice

PUR critica atitudinea clasei politice

16 Mar 2004   •   00:00

Partidul Umanist solicita Rodicai Stanoiu, consilier al presedintelui tarii pe probleme de siguranta nationala, sa faca publica fisa postului pe care-l detine in prezent si argumentele care o recomanda pentru ocuparea unei asemenea pozitii.

"Fara a face aprecieri legate de competentele doamnei Stanoiu, PUR se intreaba daca mutarea in functia de sef al administratiei prezidentiale a unui ministru, care a condus o institutie aspru si permanent criticata in afara granitelor Romaniei pentru slabele performante, va contribui la imbunatatirea imaginii europenilor despre tara noastra, intr-un moment in care Uniunea Europeana ne-a sanctionat sever, adoptand Raportul baroanei Emma Nicholson.

Partidul Umanist asteapta un raspuns la intrebarea: prietenia sau alte criterii sunt mai importante in politica romaneasca decat criteriul performantei si al competentei?

Intrebarea noastra este legitima, atata vreme cat constata m cu ingrijorare si dezamagire lipsa de seriozitate cu care sunt tratate problemele Romaniei si criticile oficialilor europeni de catre actuala clasa politica romaneasca: atentionarile mai mult sau mai putin diplomatice ale Uniunii i-au adus doamnei ministru Rodica Stanoiu un loc mai caldut si mai putin expus; domnul Ioan Talpes, ministru de stat al Guvernului Romaniei "glumeste" cu colegii din parlament la audieri santajandu-i, practic, cu lucruri pe care le-ar sti despre ei de pe vremea cand era seful Serviciului de Informatii Externe; deputatul PSD Smaranda Dobrescu cere - in dispret total fata de cele 6 milioane de pensionari romani - o pensie de 20 de milioane de lei pentru parlamentari; presedintele PD, Traian Basescu, afiseaza o totala lipsa de respect fata de institutia Guvernului Romaniei, folosind un vocabular jignitor la adresa primului-ministru al tarii - numele si apartenenta politica a acestuia neavand vreo relevanta - pe care-l denumeste carpa de la usa presedintelui.

Partidul Umanist considera ca ultimele evolutii ale scenei politice romanesti, acutizate de lupta intr-un an electoral, demonstreaza in mod clar falimentul actualei clase politice in tara noastra. Cerem politicienilor sa devina oameni politici si sa reprezinte interesele cetatenilor romani care le-au acordat increderea si nu interese personale si de partid", apreciaza Dan Voiculescu, liderul Partidului Umanist.

×
Subiecte în articol: politic