Plenul Senatului a adoptat, în şedinţa plenului de luni, o propunere legislativă prin care articolul din Legea audiovizualului care reglementa achiziţia de spaţiu publicitar televizat a fost abrogat.
Iniţiată în legislatura trecută de deputaţii Răzvan Mironescu (PNL) şi Florin Pâslaru (PSD), propunerea legislativă privind abrogarea articolului nr. 29, indice 1, din Legea audiovizualului nr. 504/2002 a fost adoptată tacit de Camera Deputaţilor.
Articolul 29 indice 1 a fost introdus în Legea audiovizualului prin OUG 25/2013.
"OUG 25/2013 de modificare a Legii audiovizualului a avut în vedere consolidarea posibilităţilor de finanţare prin publicitate a televiziunilor pentru ca acestea să se adapteze în condiţii de transparenţă a mediului concurenţial în care îşi desfăşoară activitatea în concordanţă cu bugetele disponibile pe piaţa de publicitate. (...) Scopul esenţial urmărit prin reglementarea achiziţiei de spaţiu publicitar televizat nu a fost cel scontat. Mai mult decât atât, se constată o contracţie semnificativă a profiturilor înregistrate de către cele mai importante agenţii de media, având drept consecinţă reducerea contribuţiilor către bugetul statului", se arată în expunerea de motive a propunerii legislative. AGERPRES