Consilierul premierului, Darius Vîlcov, a declarat duminică, la Antena 3, că George Soros este "păpuşarul" lui Dacian Cioloş.
"În primul moment în care a venit Cioloş (în fruntea Guvernului - n.r.) ştiţi ce a făcut? A modificat legea offset-ului şi a spus: dacă ăştia tot vor să dea 2% din PIB, hai să modificăm un pic legea offset-ului şi, când avem de la guvern la guvern achiziţie, banii aceia să nu se mai întoarcă în economie. Adică dacă eu, guvern, cumpăr de la dumneavoastră guvern de un miliard de lei trebuia ca guvernul de la care cumpăr, de 800 de milioane să facă investiţii în România", a spus Vîlcov la Antena 3.
Întrebat de ce crede că a procedat Cioloş în acest fel, Vîlcov a spus că fostul premier era "o păpuşă" care făcea ce îi cerea "păpuşarul" său, George Soros.
Vîlcov a adăugat că Soros avea interese economice în România.
"Ce interes ar avea de Facebook-ul spune, domnule, Soros vrea să ne coboare preţul acţiunilor? Eu cred că aici e vorba de preţul acţiunilor, cred că el vede România ca pe o firmă", a arătat consilierul premierului, adăugând că este sigur că Cioloş este "omulh lui Soros.
În altă ordine de idei, Darius Vîlcov a susţinut că ţările din Estul Europei au un interes comun cu România în domeniul transportului de mărfuri, iar partea de Vest are un "interes contrar", iar aceasta este imaginea "Europei cu două viteze", aşa cum a numit-o Jean-Claude Junker.
"Cu domnul Junker este interesant un alt lucru. Acum, înainte de a pleca, domnia sa, după aceşti ani magnifici, cu pantofi de o culoare şi cealaltă, cu bălăngănitul ăsta, când într-o parte când în cealaltă, a uitat poate să anunţe foarte ferm că doreşte ca şantierelor navale din Europa să li se permită să înceapă să caseze nave - ştiţi că trebuie să dai autorizaţie pentru asta. Şi a deschis dumnealui o listă şi a spus: până la 15 octombrie. Dar a deschis lista asta, însă a uitat să facă şi public lucrul ăsta, pentru autorizaţiile de casat nave, şi România a uitat, că niciun şantier nu s-a autorizat. (...) E ceva foarte grav. Deocamdată nu am rămas fără aceste autorizaţii - că nu s-a închis, acum vor să îl închidă, înainte de a veni România la preluarea preşedinţiei - dar sper să nu îl închidă, pentru că şi şantierele din România trebuie să beneficieze de dreptul de a casa şi de a tăia aceste nave", a arătat Vîlcov. AGERPRES