În timp ce autoritățile tergiversează înăsprirea legislațiile în ceea ce privește deșeurile, România a devenit lada de gunoi a Europei. Pe harta traficului internațional de deșeuri, Constanța s-a transformat într-un punct de referință, dovadă fiind nenumărate transporturi ilegale descoperite în port. Ultima descoperire a fost făcută ieri, când a fost identificat un transport de 12.500 de tone de deșeuri provenit din Croația.
În acte, marfa transportată era trecută ca aluminiu, dar în realitate era vorba de deșeuri. Cazul a intrat deja în atenția atenția procurorilor Parchetului Curții de Apel Constanța, care au început cercetările. Prezentarea unor documente de însoțire a mărfii false autorităților vamale se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi. Ultimul transport de deșeuri fusese descoperit în portul Constanța pe 17 iunie, atunci polițiștii de frontieră din cadrul Gărzii de Coastă și comisari din cadrul Gărzii Naționale de Mediu identificând un container cu peste 110 tone de deșeuri de cauciuc.
România s-a transformat într-o destinaţie finală a traficului cu deşeuri din cauza tarifelor foarte mici pe care le percepe pentru depozitarea lor. Dacă la noi depozitarea unei tone de deşeuri costă circa 17 euro, în Europa de Vest costurile încep de la 250 de euro și ajung până la 500 de euro, câştigurile din această afacere fiind evidente.