x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Social RATB: Incep lucrările la liniile de tramvai 1 şi 10

RATB: Incep lucrările la liniile de tramvai 1 şi 10

07 Iul 2018   •   08:25
RATB: Incep lucrările la liniile de tramvai 1 şi 10

Lucrările de separare a liniilor de tramvai 1 şi 10 de traficul auto general vor demara sâmbătă, pe tronsoane de pe Bulevardul Timişoara şi Şoseaua Viilor, anunţat Regia Autonomă de Transport Bucureşti (RATB), într-un comunicat de presă. 

 

Astfel, lucrările vor avea loc pe două tronsoane ale traseului, şi anume: pe B-dul Timişoara - de la intersecţia cu B-dul Vasile Milea, până la intersecţia cu strada Răzoare, respectiv pe Şoseaua Viilor - de la intersecţia cu strada Constantin Istrati, până la intersecţia cu Calea Şerban Vodă. 

De asemenea, săptămâna viitoare, RATB va începe montarea de garduri separatoare pe alte două tronsoane, unul cuprins între Pasajul Obor şi B-dul Timişoara, pe arterele Şoseaua Ştefan cel Mare, B-dul Iancu de Hunedoara, B-dul Vasile Milea, iar un altul pe strada Constantin Istrati - de la intersecţia cu strada Progresului (Trafic Greu) până la intersecţia cu Şoseaua Viilor. 

În acest sens, Regia de transport face un apel la şoferi ca, în următoarele zile, să nu-şi lase maşinile parcate pe prima bandă de circulaţie în zonele menţionate, pentru a nu îngreuna traficul şi desfăşurarea lucrărilor. Lungimea totală a traseului celor două linii de pe inelul central al oraşului este de 21,6 km, din care 19,6 km de traseu va fi delimitat cu gard de protecţie, iar circa 2 km cu stâlpi flexibili. 

Traseul liniilor 1 şi 10 asigură preluarea călătorilor din sudul oraşului (la terminalul Romprim) şi transportul acestora pe un traseu circular, care atinge cele mai importante noduri de transport, precum: Piaţa Sudului, Constantin Brâncoveanu, Eroii Revoluţiei, Şoseaua Viilor, strada Progresului, Răzoare, Pasaj Basarab, Bd. Nicolae Titulescu, Piaţa Victoriei, Şoseaua Ştefan cel Mare, Obor, Iancului, Baba Novac, zona Dristor - Mihai Bravu şi Calea Văcăreşti. 

Potrivit sursei citate, prin soluţia propusă, respectiv instituirea benzii proprii pentru acest traseu, se obţine o viteză sporită de exploatare şi o capacitate de transport cu 20% mai mare decât în prezent, aproximativ 2.700 de călători pe oră şi sens, aşa cum s-a întâmplat în cazul liniei 21, care s-a dovedit un mare succes. 

Pe lângă creşterea ritmicităţii, linia 21 oferă posibilitatea de realizare a călătoriilor într-un timp mai scurt cu până la 20 de minute, iar pe tronsonul aglomerat de pe Şoseaua Colentina a scăzut cererea de transport pe liniile RATB paralele, ai căror călători au început să prefere tramvaiul. Vehiculele devenite astfel disponibile au fost utilizate pe alte linii, care aveau o cerere mai mare. AGERPRES

×