Studiul realizat de Reveal Marketing Research arată că 53% dintre români cunosc persoane care au fost infectate cu Covid-19 în ultimele 3 luni, cele mai multe cazuri fiind raportate în cercul de prieteni și colegi (40%) sau în familie (32%).
De asemenea, 29% dintre respondenți au avut simptome ce ar fi putut indica o infecție, însă nu au optat pentru testare. În schimb, 9% au confirmat infectarea cu ajutorul unui test pozitiv.
Referitor la gravitatea simptomelor, majoritatea celor infectați au menționat simptome moderate (41%) sau ușoare (34%). Cu toate acestea, 11% dintre respondenți au avut forme severe ale infecției, un procent semnificativ mai mare fiind întâlnit în rândul persoanelor de peste 55 de ani (30%), cunoscute pentru vulnerabilitatea crescută în fața virusului.
Marius Luican, CEO al Reveal Marketing Research, subliniază că „faptul că o treime dintre români au prezentat simptome de Covid-19 în ultimele 3 luni, dar nu s-au testat, reflectă o scădere a percepției asupra amenințării reprezentate de virus. Aceasta poate fi cauzată de o percepție redusă a riscurilor asociate simptomelor ușoare sau moderate sau de teama de rezultate pozitive ce ar putea duce la izolare și restricții.”
În ciuda creșterii numărului de cazuri, 67% dintre români nu cred că vor fi impuse măsuri restrictive în următoarele luni. Această opinie este predominantă în rândul persoanelor cu vârste între 45-55 de ani (75%) și al celor fără copii sub 18 ani (71%).
De asemenea, 55% dintre români declară că nu sunt îngrijorați de riscul infectării, atitudine mai des întâlnită la bărbați (59%) și la tinerii din Generația Z (61%). Totuși, 34% dintre respondenți exprimă o îngrijorare moderată, iar 11% sunt foarte îngrijorați.
În ceea ce privește măsurile de prevenție, cum ar fi purtarea măștii sau distanțarea socială, majoritatea românilor (45%) le respectă doar parțial, iar 23% consideră că acestea nu mai sunt necesare. În plus, 7 din 10 români nu iau în considerare vaccinarea preventivă pentru a evita o eventuală infectare.
(sursa: Mediafax)