x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Proiectele din studenţie fac diferenţa la CV

0
Autor: Monica Cosac 29 Iun 2015 - 16:11
Proiectele din studenţie fac diferenţa la CV Ryan McVay/Getty Images


Realizările individuale, de echipă sau interdiscipli-nare sunt foarte importante pentru viitoarea carieră a unui absolvent. De aceea, studenţii sunt atraşi de facultăţile care le dau ocazia să-şi pună în aplicare ideile.

Centrele universitare Bucu­reşti şi Cluj pun accent pe identi­ficarea şi promovarea tinerilor cu abilităţi deosebite, astfel putân­du-se lăuda şi cu cele mai multe proiecte interesante ale studen­ţilor, care şi-au găsit deja aplica­bilitate în societate.

Un proiect unic, premiat peste hotare, este Medical Interactive Recovery Assistant (MIRA), o platformă medicală de recupe­rare fizică prin jocuri, proiectată de patru tineri matematicieni şi informaticieni din cadrul UBB Cluj. Gândită iniţial pentru a le veni în ajutor copiilor cu dizabili­tăţi locomotorii, aplicaţia a fost adaptată ulterior şi pentru adulţi şi poate fi folosită de orice per-soană care şi-a pierdut unele reflexe sau abilităţi motorii. Proiectul a obţinut mai multe premii, iar acum este folosit în câteva clinici din România şi Marea Britanie.

Soft de recuperare cognitivă


„În prezent, cei patru tineri vor să dezvolte aplicaţia şi spre alte ramuri medicale, colaborând deja cu Facultatea de Psihologie pe un soft de recuperare cogni­tivă. În România sunt singurii care se ocupă de această piaţă a aplicaţiilor din domeniul recupe­rării interactive”, spun reprezen­tanţii UBB.

„Un proiect de succes al UBB Cluj este Colegiul Studenţesc de Performanţă Academică (CSPA), înfiinţat în 2013, care reuneşte stu-denţii cu performanţe deo-sebite de la mai multe fa-cultăţi, cu scopul de a crea un cadru complementar celui tradiţional pentru dezvoltarea academică și profesională a studenților”, ne-a spus prof. univ. dr. Ioan Bolovan, prorector UBB. Acum sunt 36 de studenţi în CSPA, dintre care 10 deru­lează proiecte de cercetare de interes pentru comuni­tate, cu sprijin financiar şi logistic din partea universi­tății. „Un exemplu ar fi un proiect de cercetare interdis­ciplinară care demonstrează că extractul de sânziene are efecte benefice asupra cre-ierului - zone responsabile cu procesele de memorare şi învăţare, scoarţa cerebrală”, a precizat prof. Bolovan.

O aplicaţie realizată în anul III

Toate obiectivele din România aflate pe lista Patrimoniului Mondial UNESCO au fost puse pe o hartă interactivă de către un student din anul III al Facultăţii de Geo- grafie de la Universitatea Bucu­reşti. Aplicaţia interactivă a fost realizată folosind uneltele oferite de GIS (Geographic Information Systems - n.n.) şi poate fi vizualizată pe internet. În prezent, Patrimoniul Mon-dial UNESCO include şapte locaţii din România, care însumează 32 de monumente din diverse zone ale ţării. Aplicaţia este funcţională şi orice persoană interesată - fie că este vorba de turişti români sau străini, ori de elevi sau studenţi pasionaţi de istorie şi cultură – poate explora obiecti­vele UNESCO, fiecare dintre monumente fiind însoţit de foto­grafii şi detalii. Profesorii tână­rului geograf spun că proiectul este util pentru o mai bună promovare a patrimoniului românesc şi a ţării noastre. Sistemul informaţional geografic (GIS) permite vizualizarea, inte­rogarea, analiza şi interpretarea datelor printr-un proces compu­terizat şi poate fi utilizat în diverse domenii științifice.

Fabricat în facultate

Proiectele în care sunt impli­caţi studenţii le deschid acestora porţile unor domenii profesio­nale interesante. Poate cel mai de actualitate este o hartă a defrişărilor ilegale realizată de studenţii Facultăţii de Geografie din cadrul Universităţii Bucu­reşti. Tăierile de păduri din România pot fi raportate acum de orice persoană care vrea să se implice activ în această pro-blemă. O fotografie făcută cu telefonul mobil în zona defri­şată, împreună cu coordonatele GPS, poate fi trimisă direct că-tre „Harta tăierilor de păduri”, printr-o aplicaţie Android. Harta cuprinde toate tăierile de păduri raporate, dar şi gaterele, pepinierele şi plantaţiile noi. Astfel, autorităţile pot avea acces la aceste date în timp util pentru a lua măsuri.

Roboții de la Politehnică

Şi Universitatea Politehnica Bucureşti oferă studenţilor posi­bilitatea de a-şi pune în practică proiectele. Luptele de sumo şi campionatele de fotbal ale robo­ţilor concepuţi de viitorii ingi­neri de aici sunt deja cunoscute de toată lumea, în fiecare an fiind adăugate în portofoliul universităţii sute de noi proiecte inovative.

Citeşte mai multe despre:   invatamant superior
Serviciul de email marketing furnizat de