Istanbulul isi pune hainele de sarbatoare si se pregateste de oaspeti. Pentru 21 de zile, unul dintre cele mai dinamice orase din lume, si-a propus sa devina capitala mondiala a shopping-ului, culturii si distractiei.
Cu 17 miloane de locuitori, singurul oras din lume care se intinde pe malurile a doua continente, Europa si Asia, este gata sa se reinventeze folosind toate atuurile pe care le are: zonele comerciale, marele port si, nu in ultimul rand, palatele, moscheele si bisericile din oras care spun istoria deopotriva tumultuoasa si somptuoasa a bizantului. Toate acestea sunt motive suficiente pentru ca Istanbul sa concureze cu Londra, Paris sau New York drept una dintre destinatiile turistice de top, considera organizatorii Istanbul Shopping Fest. Pe perioada festivalului, care va avea loc in perioada 9-21 iunie, bulevardele si strazile orasului vor fi decorate cu lumini speciale, iar locanicii si turistii vor avea de ales intre concerte, petreceri stradale, parade si o serie de distractii-surpriza.
Reduceri la colectiile noi
Centrele comerciale vor avea reduceri de pana la 50% la toate marcile si produsele – de la tehnologie pana la haine de designer. In promotie intra inclusiv colectiile noi, iar magazinele vor fi deschise pe rand pana la doua noaptea. Fiecare centru comercial va organiza propriile tombole cu premii, dar si petreceri si concerte speciale. Organizatorii au avut grija ca atat in mall-uri, cat si in diferite zone din oras sa se gaseasca standuri speciale unde turistii straini sa isi poata recupera o parte dintre taxele platite.
Distractie in familie
Turcii se pare ca au descoperit reteta succesului. In afara de reduceri, fiecare centru comercial are o zona de distractie, care se adreseaza intregii familii, unde va puteti relaxa dupa atatea cumparaturi. Dintre mall-uri, nu trebuie sa ratati Sapphire Building, cea mai inalta cladire din Europa: 236 de metri. De la ultimul etaj al cladirii, Istanbulul se asterne linistit la picioarele tale. Daca ai noroc de un cer senin, in timp ce savurezi o cafea la ibric, poti admira panorama orasului si obiectivele turistice de referinta: Turnul Fecioarei, Turnul Galata, Biserica Sfanta Sofia si Bosforul. Pentru zilele noroase, dar si pentru cei care vin la Sapphire cu copiii, la ultimul etaj exista un cinema 4D. Scaunul de cinema asezat pe o platforma hidraulica se “transforma' in elicopter si face turul virtual al orasului cu oprire la Moscheea Albastra, palatul Topkapi, palatul Sultanahmet, dar si in mijlocul agitatiei de pe Bulevardul Taksim!
Un alt centru de atractie este Istinye Park. Este vorba nu despre un parc cu copaci si flori, ci un parc cu branduri de lux, un micut cartier, in care gasesti marci celebre, un mall si mai multe restaurante de lux unde te poti rasfata cu mese traditionale. Meniurile includ intotdeauna specialitati de kebab din miel, crud sau prajit, vinete si legume savuroase, astfel incat cu greu iti vine sa te mai ridici de la masa.
La Forum Istanbul, cel mai mare centru comercial din Europa, trebuie neaparat sa va rezervati cateva ore pentru o vizita la Turkuazoo, cel mai mare acvariu din Europa. Veti avea ocazia sa vedeti de aproape minunile oceanelor: de la crabi, tipari si pestisori de toate culorile si dimensiunile pana la pisici de mare sau cateva specii de rechini.
Festivalul, in cifre
Anul trecut, la prima editie a Istanbul Shopping Fest, valoarea cumparaturilor a crescut cu 26%, iar veniturile obtinute au fost de 3,4 miliarde de euro. Pentru acest an, organizatorii evenimentului estimeaza ca in cele 21 de zile ale festivalului vor fi obtinute incasari de peste 3 miliarde de euro. Daca la prima editie au participat 5 milioane de cumparatori, din care 773.000 de persoane au fost turisti straini, acum, pe langa localnici, sunt asteptati 850.000 de vizitatori din strainatate. Pe langa cele 40 de mall-uri participante la festival, principalele puncte de atractie vor fi arterele comerciale Taksim, Nisantasi, Sisli, Bakirkoy, Fatih, Bahariye si Bulevardul Bagdat, unde sunt situate magazinele de designer.
Transport
Cu o suprafata de aproape zece ori mai mare decat a Bucurestiului, Istanbulul este impanzit de autostrazi si sosele suspendate, care fac posibil traficul in conditii normale. Reteaua de transport public este foarte complicata, asa ca cel mai comod si accesibil mijloc de transport ramane taxiul.
Din Bucuresti puteti ajunge la Istanbul intr-o ora cu avioanele Turkish Airlines, care opereaza trei zboruri pe zi. Un bilet la business class va asigura accesul la unul dintre cele mai luxoase business lounge-uri din Europa, iar pe avion veti fi servit cu mancare delicioasa pregatita de un chef. Pentru Shopping Fest, compania a pregatit promotii, pretul unui bilet dus-intors incepand de la 169 de euro.