Fenomenul se numește "overbooking" se referă la situația în care companiile de zbor vând mai multe bilete decât locurile disponibile în realitate.
Această situație apare mai ales în perioada sărbătorilor, pasagerii fiind lăsați, în momentul în care ajung la aeroport, fără loc în avion.
Pentru a se asigura că nu ratează cursa, ei trebuie să îndeplinească anumite condiții: să se prezinte din timp la aeroport, să înregistreze bagajul și să fie atenți la informațiile comunicate înainte de urcarea în avion.
Cea mai sigură variantă de protecție este asigurarea pentru zbor, o poliță care acoperă costul biletului de avion și cheltuielile legate de călătoria cu acesta.
Chiar dacă nu există o asigurare în cazul unei anulări sau întârzieri mari, costul biletului trebuie să fie rambursat pasagerului.
Atunci când zborul are o întârziere mai mare de 3 ore, pasagerul are dreptul la despăgubiri, conform reglementărilor europene.
Primul pas este ca pasagerul să se adreseze companiei aeriene, însă s-ar putea ajunge, în a doua fază, chiar la Protecția Consumatorului.
Însă despăgubirile se acordă tot mai greu, conform specialiștilor în turism, iar acesta este și motivul pentru care mulți renunță, potrivit antena3CNN.