Sezonul trurismului hibernal francez vine cu noutăţi. În primul rând, marile agenţii reduc preţurile la servicii, în aşa fel încât să poată face faţă crizei financiare globale. De acea, bariera luxului se coboară mai mult, până la a da posibilitatea turiştilor cu un buget redus să cumpere pachete de vacanţă. Strategia pentru România a celor de la Atout France, France Montagne şi France Mer, aşa cum ne-a confirmat şi dl Christian Walgenwitz, director pentru Austria şi Europa Cenrală, care a susţinut o conferinţă de presă la primul târg de turism ANAT destinat vacanţelor de iarnă - Winter Holiday - de la Bucureşti.
"Sunt fericit că mă aflu în România. Avem o lungă, istorică şi tradiţională colaboare. Strategia noastră aici este de a consolida această tradiţie de cunoaştere reciprocă, iar pentru Atout France şi France Montagne este important să fim prezenţi mai mult pe piaţa românească, inclusiv prin conferinţe de presă, prin operaţiuni de promovare comercială, prin intermediul operatorilor noştri şi, încet-încet, să construim imaginea unei destinaţii majore de schi şi pentru sporturile de iarna".
"Ştiu", a recunoscut dl Walgenwitz, "că suntem concuraţi puternic de austriaci, de sloveni, de bulgari şi chiar de turci... care au staţiuni montane foarte frumoase. Dar să nu uităm că Franţa are numeroase domenii de schi, cu instalaţii moderne şi mult soare, unice în lume".
Atuurile francezilor pentru sezonul de iarnă 2010-2011 sunt calitatea şi varietatea domeniilor schiabile. Francezii au o cantitate impresionantă de piste, astfel încât în majoritatea staţiunilor puteţi să n-ajungeţi să schiaţi de două ori pe aeeaşi pistă... Apoi, au instalaţii de urcare pe cablu foarte rapide care duc până la capatul pistelor. Şi mai e ceva de care ne putem contamina la ei: arta de a trăi frantuzeşte, cu gastronomia restaurantelor de munte care, contrar unor opinii, nu sunt prea scumpe.
Ce pot face, însă, cei care nu schiază, dar vor să cunoască staţiunile de munte franceze?
Toate destinaţiile de iarnă au multe propuneri de pachete pentru Crăciun, Anul Nou, evenimente locale, concerte, focuri de artificii, la preturi de low-budget, ne spune dl Walgenwitz. "Ne gândim la toate felurile de clienţi: bogaţi, medii, cu bugete mici. Mesajul meu este: puteţi veni în Franţa fără să cheltuiţi o avere. Puteţi găsi staţiuni de munte pentru schi, mâncare, distracţie, fără să cheltuiţi mult. Franţa are nu numai staţiuni de lux, ci şi staţiuni de mare atracţie, chiar dacă nu sunt cele de prestigiu, cum ar fi Chamonix, Meribel, Courchevel etc. Strategia noastră în România trebuie să ţină cont de bugetul mediu al românilor şi de faptul că Franţa e necunoscută în România, în ciuda legăturilor tradiţionale. Ştiu că avem încă multe de făcut în planul comunicării şi al promovării, pentru a ne cunoaşte mai bine. Ştiu bine că aceste eforturi vor fi încununate, până la urmă, de succes".