De ani buni, nu trece niciun sezon turistic fără să fi auzit de turişti care au trăit coşmarul vieţii lor într-o vacanţă. Fie au cumpărat de la o agenţie- fantomă, fie au cumpărat ceva ce nu exista în realitate. Aşa că nu uitaţi că paza bună trece primejdia rea.
Acum, piaţa de turism s-a mai polarizat şi, în general, se cam ştiu actorii importanţi. Cu toate acestea, există agenţii care vin cu oferte tentante, care pot induce în eroare clientul. Traian Bădulescu, consultant în turism, spune că „anul trecut incidenţa acestor cazuri a fost foarte mică în comparaţie cu anii precedenţi. În 2011 a fost cea mai gravă situaţie. Ne aşteptăm ca anul acesta, dacă se întâmplă, să fie cazuri izolate, fără rezonanţă. Pentru a evita astfel de situaţii sunt câteva reguli de aur pe care oricine vrea să contracteze un pachet turistic să le respecte. Prima ar fi o minimă documentare asupra agenţiei de la care cumpărăm. Dacă este licenţiată de Ministerul Turismului, dacă are vechime, cum se discută despre ea pe forumuri, e vizibilitate are în mediul online”. Ciprian Enea, consultant în turism, spune că la o achiziţie de pachete turistice, chiar dacă poate părea mai complicat, s-ar putea afla unele lucruri despre agenţia care operează oferta. „De exemplu, nu de puţine ori în caz de insolvenţă se acoperă prejudiciul.”
Sfaturi pentru cei ce vor să evite păcălelile
1. Verificaţi dacă agenţia de turism are licenţă emisă de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului.
2. Verificaţi dacă agenţia este membră a unei organizaţii profesionale.
3. Cautati numele agentiei pe internet
4. Verificaţi vizibilitatea agenţiei.
5. Vechimea pe piaţă.
6. Agenţia să fie un brand autohton cunoscut sau să reprezinte un brand internaţional ori o franciză a acestui brand.
7. Vizitaţi sediul agenţiei de unde doriţi să achiziţionaţi pachetul turistic.
8. Citiţi cu atenţie contractul cu turistul.
9. Intrebati prietenii, cunoscuţii, dacă au auzit de acea agenţie.