x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii Practică a companiilor aeriene: Biletul de întoarcere este anulat, dacă ai pierdut zborul dus

Practică a companiilor aeriene: Biletul de întoarcere este anulat, dacă ai pierdut zborul dus

10 Dec 2018   •   09:24
Practică a companiilor aeriene: Biletul de întoarcere este anulat, dacă ai pierdut zborul dus

Companiile aeriene anulează, în mod obișnuit, zborurile de întoarcere ale pasagerilor care pierd primul pas al călătoriei, potrivit Daily Mail. Clauzele care stau la baza acestei practici sunt îngropate în termenii și condițiile primite în momentul în care se achiziționează un bilet.

Aceste clauze implică anularea zborului de întoarcere, dacă cineva nu reușește să prindă zborul dus, chiar dacă a efectuat căătoria cu un alt zbor, în cele din urmă. În mod normal, nu se oferă banii înapoi, iar locurile pot fi rezervate de altcineva, ceea ce permite liniilor aeriene să-și dubleze câștigul.

„Să pierzi un zbor pentru că îți întârzie trenul sau pentru că ești blocat în trafic este deja destul de frustrant, dar să îți spună și compania aeriană că și zborul tău de întoarcere este anulat este complet nedrept și nejustificat. Nu credem că există un motiv destul de bun pentru o astfel de clauză. Funcționează doar în favoarea liniilor aeriene. Această clauză trebuie să fie eliminată imediat de liniile aeriene, care trebuie să arate mai mult respect pentru pasagerii lor.”, a spus Alex Neill, jurnalist la „Which?”.

Pasagerii află că biletele lor au fost anulate abia când ajung la aeroport pentru călătoria de întoarcere. Astfel, aceștia sunt obligați să cumpere alte bilete în ultimul moment, când prețurile sunt mult mai mari decât în mod normal.

„Multe dintre biletele noastre permit clienților să facă schimbări în privința zborurilor, dacă ne informează înainte de călătorie. Dacă un client ajunge la aeroport după ce chiar și-a pierdut zborul, cel de întoarcere va fi protejat. Este o practică obișnuită în industria aeriană: clienții sunt obligați să folosească zborurile în ordinea indicată în rezervare și li se cere să accepte acești termeni când fac o rezervare.”, a spus un purtător de cuvânt de la British Airways.

×