România este hotărâtă să atragă turiştii străini în hotelurile din grădinile Carpaţilor şi să-i îngroape în nămol. În timp ce ofertele pentru alte ţări sunt cu soare, aventură, adrenalină, noi ne bazăm pe reumatismul turişilor pentru a-i atrage şi îi îmbiem cu preţuri mici.
Asta este oferta majorităţii firmelor româneşti la Târgul de Turism al României care s-a deschis ieri în Bucureşti, la Romexpo.
Cum am intrat în pavilionul Târgului de Turism al României, am observat controversata frunză verde a Elenei Udrea ce trona exact deasupra „grădinii Carpaţilor”, acolo unde şi majoritatea ofertelor sunt „reumatice”.
Autorităţile din România au o cu totul altă ţintă decât relaxarea şi detaşarea de muncă. Noi vrem să atragem turiştii străini cei mai bolnavi, care vor să îşi petreacă vacanţa pansaţi cu nămol.
Dacă pentru destinaţii ca Grecia, Turcia, Bulgaria, birourile erau pline de pliante cu imagini cu cocteiluri, tineri fericiţi în bărcuţe pe plajă, pe care ţi le ofereau nişte domnişoare spilcuite care zâmbeau drăgălaş, sub frunza României am găsit un personaj care probabil voia să fie Vlad Ţepeş şi nişte bătrânei care dansau şi cântau plini de vervă, în costume populare.
În plus, standurile erau pline cu borcane de nămol, iar pe ici - pe colo, creme de reumatism cu diferite arome, roci, minerale şi pietre preţioase prinse în brăţări sau alte bijuterii eco.
În această zonă concediile sunt foarte ieftine, dacă ai vârsta 60+, dacă eşti contributor la CAS, dacă ai şi un card de sănătate şi crezi că nămolul este soluţia. În zona tour-operatorilor şi firmelor de turism, ofertele de early-booking abundau în „generoase” reduceri de 5% şi 10%.
Angajatele sau hostessele erau mai mult decât dornice să ne explice oferta zâmbind, poate-poate ne vor atrage să facem o rezervare pentru vara lui 2016 sau pentru anul 2017.
Aşa că, dacă v-aţi săturat de malul Mării Negre şi de „minunatul” iz de alge putrezite, pe care le găsiţi de cele mai multe ori bronzându-se pe nisip sau plutind în valuri şi de porţia de 100 de grame de hamsii la 5 lei, puteţi oricând să alegeţi o ţară vecină.
„Exotic”, cuvântul acestui an
În cazul în care nici aceste oferte nu vă pasionează prea tare, unele companii de turism au venit la târg cu croaziere prin fiordurile Norvegiei la preţuri de 700 sau 800 de euro.
Dacă vreţi să fugiţi şi mai departe de „Perla litoralului românesc”, Mamaia, unde numai preţurile sunt de lux, puteţi să petreceţi 8 zile în Republica Dominicană.
Programaţi-vă concediul în iunie şi veţi avea parte de un sejur într-un resort de 4 stele, cu cazare în cameră dublă deluxe, all inclusive şi toate taxele plătite, totul de la minimum 1.400 de euro de persoană.
Turismul pascal se face tot pe meleaguri străine
Anul acesta, românii au ratat mini-concediul de Paşte pentru că sărbătoarea cade pe 1 Mai. Şi cum nimic nu te duce cu gândul mai repede la Paşte decât un city-break la Istanbul, la târg puteţi găsi sejururi de 4 nopţi, cu mic dejun inclus, cu pornire de la 248 de euro.
Dar la fel de bine puteţi vedea toată Turcia, plus insula Rhodos, în 12 zile, cu un preţ de pornire de la 350 de euro, transportul fiind asigurat cu autocarul. De asemenea, puteţi vizita Grecia, în lung şi în lat, în numai 10 zile, la un preţ de 390 de euro.
Dar dacă vreţi să schimbaţi direcţia vacanţei spre Vest, 7 zile la Paris, pe Valea Loirei, Viena, Budapesta, vă costă minimum 295 de euro.
Pentru Bulgaria, ofertele pentru litoral încep de la 60 de euro pentru două zile. Pentru cei mai strânşi la pungă, bătrâna Mamaia s-a pregătit cu hoteluri de două stele, unde cazarea începe cu preţuri de la 47,5 lei/persoană/zi.