Amenajările de interior devin de la an la an tot mai populare la noi în ţară. Ca un protest la viteza cu care tendinţele stilistice se schimbă periodic, stilul clasic se înrădăcinează tot mai mult. Iată cât de flexibile pot fi elementele de ambientare ce poartă aceste valenţe.
Amenajarea unei case începe cu alegerea stilului. Oamenii de factură clasică nu vor trăi niciodată în interioare moderne şi invers. Şi dacă gândindu-ne la modern, vizualizăm variaţiuni pe fond minimalist, stilul clasic nu poate fi generalizat. Clasic englez, clasic provance, clasic opulent, clasic reinterpretat în manieră glosy, variantele sunt multiple.
Plecând de la ideea că o cameră reprezintă un dialog ce creează un ambient dincolo de elemente individuale, stilul tradiţional menţine conversaţia cu stilul contemporan în designul armonios al unei colecţii care ne-a atras atenţia în standurile târgului Maison et Objet, Paris, semnată Christoher Guy. Ceea ce ne-a surprins este faptul că, luate individual, obiectele ce compun colecţiile pot fi integrate în orice tip de clasic.
Fiecare piesă de mobilier este realizată manual, reflectând contrastul dintre diverse influenţe. Putem vorbi despre excelenţa art nouveau-ului, claritatea neoclasicismului, despre simetria stilului baroc, despre echilibrul dat de rococo, dar şi despre liniile deosebite ale stilului grec şi roman, toate acestea făcând parte din lexiconul caracteristic firmei.
FLEXIBILITATE
Dintre toate, art nouveau-ul este un stil artistic care prin fineţea detaliilor ce îl caracterizează devine cameleonic, putând prelua valenţele oricărui context stilistic, până la modern. Acesta se manifestă plenar în colecţiile lui Christopher Guy. Datorită liniilor sale curbe, ondulate, "curgând" firesc, pline de ritmuri sincopate, aidoma unui leitmotiv musical, stilul este uşor de recunoscut. De asemenea, toate formele folosite convenţional anterior în alte stiluri artistice sunt redesenate în art nouveau ca fiind pline de viaţă, părând a creşte şi se dezvolta în tot felul de volume mlădioase.
Christopher Guy a evitat cu grijă eclectismul erei victoriene şi excesul ornamental prolix corespunzător. El a selecţionat şi modernizat câteva dintre cele mai abstracte elemente ale rococo-ului, folosindu-le consecvent în locul ornamentelor victoriene de tip istoric sau realistic-naturaliste. Pentru a putea aborda stilul art nouveau trebuie să fii înainte de toate un foarte bun artizan, în opoziţie totală cu producţia de masă.
Piesele sunt realizate dintr-o combinaţie de mahon cu alte esenţe preţioase de lemn, apoi sunt sculptate şi finisate manual de sculptori
talentaţi. Alături de lemnul de esenţă preţioasă se adaugă ţesăturile desăvârşite.
PRESTIGIU INTERNAŢIONAL
Ca o certificare a valorilor deosebite ale acestor colecţii, locaţii celebre le găzduiesc în lume şi oameni de prestigiu din cele mai variate domenii le folosesc în proiectele lor: Dona Karan şi-a mobilat magazinul din New York cu Christopher Guy, mobilierul lui putând fi observat şi în Saks Fifth Avenue din New York şi Harrods din Londra. De asemenea, piesele pot fi admirate şi în decorurile mai multor pelicule: "Ocean's 13", "007 - Casino Royale", "Sleuth", "The Devil wears Prada", "Stardust", "The Mummy", "Thomas Crown Affair".
TRADIŢIE
Conceput şi creat de designerul Christopher Guy Harrison, acest brand "high end" de mobilier îşi are rădăcinile în Harrison & Gil, un nume apreciat la nivel mondial. De la origini, ca şi furnizori de rame de oglinzi cu design special şi materiale de cea mai bună calitate, compania şi-a transmis filozofia până la actuala colecţie de mobilier de lux.
DESIGN KRIS-KROS
Un element particular al designului lui Christopher Guy a fost patentat în SUA, Europa şi Asia şi este destinat să devină un clasic de durată. Cris-X sau kris-kros este designul în formă de X al picioarelor de scaun Christopher Guy. El transcede graniţele tradiţionale şi contemporane ca un concept cu adevărat nou şi original. Redefinind partea posterioară a unui scaun, Christopher Guy a ales să ascută spre vârf forma fără a compromite confortabilitatea, puterea structurii şi stabilitatea scaunului.