JURIDIC
|
Ce e de stiut cand cumparam sau vindem un imobil?In ultimii ani, piata imobiliara a cunoscut o dezvoltare fara precedent. Tranzactiile, avand ca obiect terenuri sau constructii preocupa un numar tot mai mare de persoane. Desi atat de frecvente, cumpararile sau vanzarile de imobile "sperie" inca pe foarte multi dintre cei implicati in astfel de operatiuni. Tranzactiile frauduloase sau modificarile destul de frecvente in legislatia ce constituie cadrul legal al instrainarilor imobiliare pot fi doua dintre motivele pentru care tranzactiile par a fi foarte riscante.Citește pe Antena3.ro Tel: 0722-658164 |
FINANCIAR
|
Banca la tine acasaIdeea de a incepe demersurile in vederea obtinerii unui credit da mari batai de cap oricaruia dintre noi, caci numai gandul a de a intra din banca in banca, pentru a vedea care are conditiile ce ni se potrivesc cel mai bine, ne oboseste deja. Iar lipsa timpului necesar pentru a cutreiera orasul ne face mai degraba sa renuntam. De acum inainte, chinul rezolvarii acestei probleme nu mai exista, pentru ca a aparut un nou serviciu: "Banca la tine acasa". Ce inseamna acest lucru? Sa presupunem ca aveti o firma si doriti sa aveti cat mai multi clienti; in acest scop ar trebui sa angajati o firma care sa vi-i aduca. Asa a procedat HVB Bank Romania, care a incheiat un acord cu Gemini Capital Consult. In termeni de afaceri, aceasta se numeste externalizarea activitatii de vanzare sau "forta mobila de vanzare".Cum se procedeaza?Persoanele fizice care doresc un credit cheama un consultant al Gemini. Acesta se ocupa de toate formalitatile necesare depunerii dosarului de credit, iar singurul drum pe care trebuie sa-l faca solicitantul este cel la banca, pentru semnarea contractului de credit. Important de retinut este faptul ca serviciul nu este platit in mod direct de catre client, ci este "rasplatit" de banca, printr-un comision acordat firmei care i-a adus clientul la ghiseu. In urma cu un an si jumatate, Gemini facea pionierat in Romania cu aceasta activitate. Acum, a aparut deja si concurenta, insa, cum piata este in plina dezvoltare, aceasta nu e o problema. In primul an de activitate, la sfarsitul lui 2004, portofoliul de clienti numara 2.000 de persoane si credite intermediate in valoare de 9 milioane de euro. In prezent, numarul de beneficiari s-a dublat, iar valoarea totala a creditelor a depasit deja 20 de milioane de euro.Plan de extindereAceste rezultate necesita resurse umane importante. La "fabrica" de credite lucreaza peste 80 de consilieri. Firma are deja filiale la Timisoara, Constanta si Ploiesti, acestea permitand o dezvoltare accelerata a afacerii, care se va concretiza prin deschiderea altor filiale in tara. Se estimeaza ca, pana la sfarsitul anului 2005, volumul total de credite intermediate va creste de cinci ori fata de nivelul actual. Planul de investitii cuprinde si anul 2006 si are in vedere momentul integrarii europene, important in business-ul oricarei intreprinderi mici si mijlocii. Raportul dosarelor propuse de Gemini si acceptate de banca este unul foarte mare, de aproape 90%.Pe valAfacerea a beneficiat de cateva momente prielnice: cota unica a scos la suprafata anumite venituri, mai multe persoane devenind eligibile pentru primirea unui credit. Dezvoltarea reala a pietei muncii este un alt factor care duce la cresterea afacerii, tot datorita faptului ca din ce in ce mai multe persoane doresc si au acces la un credit. Predominante sunt creditele pentru nevoi personale, dar se observa o crestere a celor imobiliare si ipotecare. Previziunile pentru perioada 2005-2007 sunt de dezvoltare a creditelor imobiliare pana la 50% din portofoliu.Produse de economisire si investitiiConsultantul care acum faciliteaza obtinerea creditului se va transforma intr-unul de planificare financiara. Astfel, portofoliul va cuprinde produse de economisire si investitii. Beneficiarii nu trebuie sa fie neaparat miliardari. Chiar si cei care au economisit veniturile familiei pe doua-trei luni vor putea beneficia de sfaturi profesioniste pentru plasarea eficienta a banilor. Original pentru Romania, acest principiu de afacere este practicat atat in Occident, cat mai ales in America. De altfel, de acolo a si fost "importat". O dificultate cu care afacerea s-a confruntat a fost asocierea pe care clientii o faceau cu serviciile firmelor de asigurari. Din acest motiv, se utilizeaza cat mai putin prospectarea telefonica.StabilitateFaptul ca serviciile oferite sunt "24 de ore din 24, 7 zile din 7" provoaca in Romania o oarecare neincredere, publicul nefiind obisnuit cu astfel de promisiuni. O data ce ai fost luat in primire de un consultant, nu mai trebuie sa-ti spui povestea de fiecare data cand te intereseaza un nou serviciu. In aceasta privinta, un rol foarte mare il are si rata redusa de fluctuatie a personalului, situata la aproape 10%, in timp ce domeniul vanzarilor se confrunta adesea si cu rate de 50%. In plus, firma este in curs de a implementa un sistem CRM - Customer Relationship Management, pentru a gestiona relatiile cu clientii. Sursa: Saptamana financiara |
IMOBILIARE
|
Nevoia de servicii complete de inchiriere & relocare rezidentiala"Mutarea in casa noua poate fi stresanta si dificila. Dar ce ziceti despre mutarea in alta tara? Dureri de cap, ingrijorari, intrebari fara raspuns, temeri, toate iti cad in cap cand iti impachetezi familia si viata pentru a te muta intr-o tara despre care stii foarte putine lucruri. Iar acel "putine" nu-i deloc imbucurator. Cunoastem toate aceste lucruri si dorim sa-i ajutam pe aceia care se decid sa vina in tara noastra, precum si pe cei care vor sa-si schimbe actuala resedinta, sa-si minimizeze aceste probleme", a declarat Liliana Vasile, directorul departamentului Residential Rental & Relocation Services in cadrul Regatta. Regatta ofera servicii complete de relocare, ce pot fi intodeauna ajustate nevoilor clientilor, pe principiul "primesti ce-ti doresti". Informatii despre segmentul de piata imobiliara al inchirierii rezidentiale si al relocarii, apartamentul sau casa dorite, cea mai buna scoala pentru copiii dumneavoastra sunt numai inceputul. Pachetul standard include: planul si pregatirea vizitei clientului, preluarea de la aeroport si orientarea, turul orasului, doua zile pentru cautarea unei case, consiliere in vederea relocarii si servicii de adaptare, finalizarea contractului de inchiriere si 60 de zile de asistenta telefonica. Aceste servicii sunt gratuite. Dupa ce clientul semneaza contractul de inchiriere, aceste servicii, precum si multe altele dorite sau necesare, sunt incluse. Consilierii imobiliari tin legatura cu clientii prin toate metodele de comunicare despre detaliile relocarii. Acestia vor oferi consultanta asupra tuturor pasilor necesari, vor stabili, din momentul sosirii in Bucuresti, ce ii trebuie clientului, vor aranja cazarea pe termen scurt la hotel sau intr-un apartament. In functie de specificatiile fiecarui client se vor stabili intalniri cu companii romanesti pana la sosirea acestuia. Pana in acest moment, comunicarea cu reprezentantii Regatta se va tine permanent prin telefon/e-mail/fax. Clientul si familia sa vor fi preluati de la aeroport si dusi la hotel sau apartamentul inchiriat pe o scurta perioada de timp. Dupa instalare, consultantii imobiliari vor discuta cu acesta toate aspectele vizitei sale si vor incepe orientarea. Un pachet de informatii ii va fi pus la dispozitie, continand date pertinente despre relocarea sa (programe, harti, telefoane utile etc), puncte de interes despre si in Bucuresti, precum si alte aspecte. In plus, i se ofera un tur al orasului, incluzand obiectivele turistice si zonele care i-au atras cel mai mult atentia, pentru a se putea incheia cea mai buna afacere. "Consilierii il vor asista pe client la vizitarea a pana la 20 de proprietati disponibile spre inchiriere si aflate in portofoliul Regatta sau al partenerilor sai. Evident, vor avea loc discutii amanuntite, pentru a se putea alege cele mai bune oferte si a se incepe procesul de inchiriere. De asemenea, clientul va primi sprijin si in alte probleme, cum ar fi gasirea/vizitarea de scoli, a companiilor de inchiriere/vanzare de masini, banci si alte institutii utilitare etc. Acestia se vor documenta asupra firmelor si vor actiona ca translatori acolo unde/cand va fi nevoie", a adaugat Liliana Vasile. Consilierii imobiliari vor incepe negocierile pentru contractul de inchiriere si clauzele specifice in functie de situatia clientului. Servicii personalizate de acomodare si instalare vor fi disponibile in functie de cerintele si nevoile acestuia. Consultantii vor asista beneficiarul in finalizarea si semnarea contractului de inchiriere, a preluarii proprietatii, a verificarii asupra functionalitatii utilitatilor si vor asigura consultanta pana cand toate detaliile relocarii au fost puse la punct. Mai mult, ei vor asigura consultanta pentru problemele legate de adaptarea in noua locuinta pentru o perioada de 30 de zile. Liliana Vasile Regatta |