Proprietarul superbei locuinte cu
vedere spre parcul Cismigiu este un
impatimit al antichitatilor. Pasiunea sa
a dictat si in amenajarea de fata,
aflata sub amprenta patinei vechiului
autentic.
Intre snobismul contemporan si aroganta
aerului aristocratic, proprietarul a ales arogant
a. Inteleasa ca atitudine comportamentala
si, implicit, mod de viata, aceasta
aroganta se simte in decorul interior. Amenajarea
este un mod subliminal prin care ti se
transmite ca adevaratele repere materiale
(obiecte cu preponderenta) sunt cele clasice,
pe care nu numai ca le expui privirii celui ce-ti
calca pragul casei, ci pe care trebuie sa le
iubesti, cunoscandu-le istoria si pretuindu-le
valoarea consacrata in timp. Obiecte care te
binedispun, care sunt conform preferintelor
si, implicit, gusturilor proprietarului.
Secretul atmosferei:
decoratiunile si antichitatile
Fara a se impune ostentativ prin cantitate,
decorul este sugestiv ca urmare a alegerilor
facute in privinta decoratiunilor si a modului
de pozitionare a pieselor mobilierului de arta.
Contrastul cromatic realizat foarte discret
- pe fundalul deschis al peretilor si al teaturilor
perdelelor din dreptul ferestrelor - reliefeaza
cu efect silueta obiectelor si a mobilierului.
Finisajele simple, volumetria incaperilor
(inalte, spatioase, bine iluminate natural) sunt
un cadru neutru, ce lasa privirea sa fie captata
de detaliile elaborate ale interiorului.
Melanjul de obiecte si decoratiuni din acest
apartament bucurestean reda reusit imaginea
eclectica a interioarelor inceputului de
secol XX.
In zona diurna, functiunile se succed deschis,
fara nici un fel de delimitare fixa. Destinat
iile se citesc dupa specificul mobilierului.
Camera de zi are un aer intim. Ea este folosita
cu preponderenta de familie si prietenii
foarte apropiati. Pernele si cuvertura de pe
pardoseala sunt variante cu motiv floral si ele
dicteaza intr-un fel tematica incaperii. Aceste
elemente decorative sunt cele care dau consistenta
ansamblului pe fundalul neutru al finisajelor.
Asociate cu obiecte vechi din portelan (Villeroy&Boch), alpaca si argint expuse
in zone de impact vizual imediat (pe masutele ce incadreaza canapeaua), decoratiunile
confera tonul aristocratic dorit in ambient.
Sufrageria se prezinta ca destinatie impuna
toare datorita dispunerii centrale a mesei
si bufetului in spatiul destinat ei. Materialul
din matase ce acopera masa nu este intampla
tor ales. El mascheaza forma mobilei, de o
alta factura comparativ cu scaunele. Modul
de aranjare a fetei de masa este pana la urma
original, chiar daca poate fi catalogat intre
aleatoriu si elaborat, intre frumos si urat sau
intre necesar si estetic.
Bufetul din sufragerie, o piesa de mobilier
masiva, veche de aproximativ saizeci de
ani, adaposteste cea mai mare parte a veselei.
Pe langa rolul sau functional bine determinat,
bufetul a fost exploatat ca suport pentru
un aranjament decorativ ce sugereaza patina
specifica antichitatilor. Rame vechi, flori
uscate inalte puse intr-o vaza de ceramica
neagra, alaturi de carti si obiecte din argint,
formeaza un cadru armonios. Decorul reprezinta
o solutie pentru crearea unui colt cu
parfum interbelic in orice
locuinta.
In extensia sufrageriei se afla o incapere
cu destinatie de primire a musafirilor, unde
conversatiile sunt protocolare, atitudinile si
comportamentul atente, controlate. O reinterpretare
a vechiului salon intr-un mod oarecum
impus de arhitectura interioara a apartamentului.
Din camera de zi se face accesul direct
catre zona intima a locuintei. Dormitorul matrimonial
este cald, placut, primeaza nuantele
contrastante de galben si visiniu. Atmosfera
clasica este "sparta" de tabloul abstract,
ce sugereaza contemporaneitatea.
Per
ansamblu, o amenajare romantica in
acord deplin cu locatia cladirii, a apartamentului,
ce se bucura de panorame fermecatoare
asupra cunoscutei gradini a Cismigiului.
Patina vechiului autentic vine aici sa detaseze
atmosfera interioara de agitatia citadina din
plin centrul Capitalei.
Arhiva Ideal Decor