Intervalul derulat între sfârşitul lui 2008 şi începutul lui 2009 (perioada de debut şi faza incipientă a crizei), a fost studiat şi răstudiat din toate unghiurile, în încercarea de a-i determina coordonatele definitorii, de a previziona evoluţia imediată a sa pentru acţiuni în consecinţă.
Nu a scăpat nici sectorul amenajărilor interior de astfel de cercetări amănunţite. Noi am pus faţă în faţă, am comparat şi completat rezultatele a două cercetări de piaţă, întreprinse în intervale de timp complementare (prima jumătate a anului curent, respectiv ultima jumătate a anului trecut), pentru un tablou corect al situaţiei actuale.
E vorba despre: un studiu realizat la începutul anului în toată reţeaua de magazine Proges din ţară (50 de locaţii). S-a urmărit determinarea preferinţelor românilor în materie de finisaje de interior cu accent pe pardoseală; un studiu public realizat de compania de cercetare de piaţă Daedalus Millward Brown în cea de-a doua jumătate a anului trecut, privind finisajele interioare.
PE PEREŢI NE PLACE...
Studiul întreprins de aceştia din urmă, arată că pentru finisarea pereţilor din sufragerie şi dormitor cel mai mult se foloseşte vopseaua lavabilă, cele mai utilizate fiind culorile din gama galben-crem, apoi albul, şi nuanţele de albastru/bleu (folosite în pondere mai mare de familiile tinere). Tapetul folosit în doar 3,9% din gospodării la nivel urban, este mai popular în Bucureşti şi în gospodăriile compuse din persoane în vârstă.
La finisarea pereţilor din băi, bucătării şi holurii, pe primul loc în topul preferinţelor se află faianţa, urmată de vopseaua lavabilă.
PARDOSEALA ACOPERITĂ CU...
Privitor la finisajele preferate pentru pardoseală, 47% din cei intervievaţi în cadrul magazinelor Proges au optat pentru parchet, pe poziţia imediat următoare s-au situat pardoselile textile care potrivit comparaţiilor cu estimările din anul trecut, au cunoscut o creştere considerabilă.
Preferinţa pentru parchet reiese şi din rezultatele celuilat studiu. Potrivit sondajului efectuat pe un eşantion de 7.105 de respondenţi, 78,5% din aceştia au declarat că au podeaua sufrageriei sau dormitorului acoperită cu parchet, ceea ce arată clar că-l preferă. Linoleumul gresia sau mocheta sunt utilizate într-o măsură mult mai mică - fiecare dintre ele fiind utilizat de 10%-12% din gospodării.
În Bucureşti, linoleumul este utilizat într-o măsură mai mare decât media pentru sufragerie şi dormitor.
EXOTIC ŞI MODERN
Clienţii au devenit mai îndrăzneţi, după cum arată îndreptarea unei părţi bune dintre cei intervievaţi în magazinele Proges, către decoruri exotice sau ultramoderne de parchet. Am devenit şi mai interesaţi de produse naturale - s-a înregistrat o creştere semnificativă a cererilor pentru produse naturale sau cu aspect natural, precum parchetul masiv (6% din clienţi), cel triplustratificat (18% din clienţi), dar şi Real Stone (o gamă de parchet ce are stratul superior realizat integral din piatră veritabilă, finisaj ce îi asigură avantajele unui parchet laminat).
Citește pe Antena3.ro