x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Casa România, punct de atracţie pentru investitorii europeni

România, punct de atracţie pentru investitorii europeni

de Alina Iancu    |    11 Mar 2011   •   15:14
România, punct de atracţie pentru investitorii europeni

Zilele acestea, la Cannes, se desfăşoară Marche International des Professionels d'Immobilier (MIPIM), unul dintre cele mai mari târguri anuale de imobiliare. Evenimentul a găzduit în cea de-a doua zi un Briefing de Investiţii în cadrul căruia compania CBRE a prezentat un sondaj despre preferinţele investitorilor în ceea ce priveşte achiziţia de produse investiţionale imobiliare în 2011.

În luna februarie a acestui an a fost făcut un sondaj la care au răspuns online peste 340 de reprezentanţi ai comunităţii imobiliare din Europa. Studiul a inclus şase întrebări referitoare la regiunile, ţările şi sectoarele de interes, preţurile practicate, precum şi percepţia investitorilor despre ceea ce împiedică refacerea pieţei imobiliare. Rezultatele au scos la iveală nu numai zonele de interes în domeniu ci şi mari schimbări faţă de preferinţele, intenţiile şi grijile exprimate anii trecuţi.

Conform sondajului prezentat, atenţia investitorilor se îndreaptă anul acesta către Germania şi zona Europei Centrale şi de Est (CEE) care include şi România. “În urma analizelor CBRE şi a discutiilor constante avute cu factorii decizionali s-a demonstrat apetitul puternic pentru investiţii imobiliare în zona Central şi Est Europeană, incluzând România. Astfel, 24% dintre cei aproximativ 350 de intervievaţi văd această zonă ca fiind cea mai interesantă din Europa”, spune Laura Bencze, research manager CBRE Romania, adaugând: “tendinţele evidente la nivel pan-regional se aplică cu foarte multă acurateţe şi contextului naţional, după cum urmează: produsele de retail reprezintă principala destinaţie pentru investiţie. În România 60% din volumul investiţional total din 2010 a fost realizat pentru centre comerciale. Şi produsele de top (prime) sunt în atenţia investitorilor, spre deosebire de cele secundare: în România aproximativ 73% dintre tranzacţiile realizate în 2010 au fost pentru proprietăţi cu caracter investiţional superior”.

Pe de altă parte au fost analizate părerile investitorilor privitoare la cele mai mari ameninţări pentru revenirea pieţei imobiliare. Principalele probleme s-au dovedit a fi dificultăţile în a accesa soluţii de finanţare, creşterea dobânzilor şi inflaţia.

×
Subiecte în articol: imobiliare mipim