x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Culinar Maitre d’hotel este prietenul clientului

Maitre d’hotel este prietenul clientului

12 Dec 2004   •   00:00

In sala pe jumatate plina e forfota. Concursul a inceput. Paharele de pe tava din mana concurentilor tremura usor. Clinchetul fin imita prin sunet emotia participantior. Se lasa liniste.


VERONICA GUZUN

Click pentru a mari imaginea
CONCENTRARE. Juriul a urmarit foarte atent probele din competitie
La masa sta un domn si o doamna. Intre ei arde romantic o lumanare. Nu suntem la restaurant, ci la a patra editie a Concursului National "Maitre d’hotel". Competitia a adus in finala 4 concurenti: Cristian Cordos, Ciobanu Eduard, Ivan Florin Catalin, Stroe Gabriel. Ei si-au aratat abilitatile la cinci probe: efectuarea mise’en place-ului, decantarea vinului, filetarea unui pastrav, transarea unui pui, prepararea piersicilor flambate.

PROBE. "Decantarea este necesara fie ca sedimentul sa ramana in sticla, fie pentru spectacol si pentru aerisirea vinului", ne-a explicat Cornelia Toma, membra a juriului. Dupa ce vinul a fost degustat de chelner, este servit clientul care a comandat. Daca acesta accepta alegerea, sunt serviti cei de la masa intr-o ordine bine fixata: mai intai doamnele, apoi domnii, mai intai cei mai in varsta, apoi tinerii. Filetarea pestelui le-a luat ceva mai mult timp concurentilor. Ei l-au curatat de aripioare, de pielita si de oase. La client a ajuns doar fileul si capul de peste. Unul dintre concurenti nu a ezitat sa sugereze vizitatorilor ca pastravul se serveste cu vin alb sec.

IMAGINE. Munca de sef de sala cere multa improvizatie si comunicare cu clientul. De aceea se putea observa la concurenti ca se aplecau putin atunci cand propuneau preparatele sau cand explicau actiunile. Un maitre d’hotel reprezinta restaurantul, de el depinde, in mare masura, daca clientul va reveni in acel local sau ba. Cornelia Toma ne-a spus ca juriul a fost atent nu doar la modul in care a fost servit clientul, ci si care era tinuta vestimentara si atitudinea concurentilor fata de vizitatorii restaurantului.

"As fi vrut ca flambeul sa imi iasa mai bine. Consider ca aceste probe au fost normale pentru un sef de sala, nici mai grele, nici mai usoare. In aceasta meserie, experienta si pasiunea conteaza foarte mult. Eu fac cu pasiune ceea ce fac", a recunoscut Gabriel Stroe, castigatorul marelui premiu.

Spuneti-va parerea!
Asteptam opiniile dumneavoastra. Daca aveti comentarii la articolele publicate, daca vreti sa cititi despre un anumit subiect sau sa ne impartasiti din experientele dumneavoastra din restaurante, o puteti face trimitandu-ne un e-mail sau o scrisoare. Daca sunteti maestri bucatari in prepararea unei retete nu ezitati sa o impartasiti si celorlati cititori!

E-mail: gastronomie@jurnalul.ro Adresa: Piata Presei Libere nr. 1, Casa Presei, Corp D, et. 8, Sector 1, Bucuresti

×
Subiecte în articol: gastronomie