Daca ti-ai rezervat o masa la restaurant, dar in ultimul moment ai avut o altercatie cu seful si ti-a pierit tot cheful, nu-ti varsa nervii pe ospatar. Nu e vina lui ca ai avut o zi proasta.
SIMONA NICHITA
Odata ajuns la restaurant, vei fi intampinat de un chelner si de ajutorul sau, care te vor intreba daca preferi un loc anume. Lasa-i sa-ti duca bagajele la garderoba. Dupa ce te va conduce, ospatarul iti va oferi meniul si va reveni, cam in cinci minute, sa-ti ia comanda. Evita sa i te adresezi cu "mai, baiete" si, in cazul in care nu te-ai hotarat, nu te arata enervat de prezenta lui, spune-i politicos cand sa revina. "A venit un client o data si, cand m-am dus sa-i scriu comanda, mi-a strigat ca-s un incompetent, ca el nu s-a hotarat. Eu imi faceam doar datoria", spune I. C., de la restaurantul Jade.
Daca ai comandat un fel de mancare mai sofisticat, care necesita un timp de preparare mai indelungat, nu striga din cinci in cinci minute dupa chelner, ca sa vina odata cu "comanda aia!". Sa-i faci semn mereu sa vina doar ca sa-l intrebi cat mai dureaza, nu este tocmai un comportament civilizat.
AMABILITATE. Pentru ca meseria de ospatar presupune amabilitate, el va veni din timp in timp sa te intrebe daca mai doresti ceva, daca ciorba este suficient de fierbinte sau daca friptura este pe placul tau, asa ca nu-ti lua un aer de om iritat, ci raspunde-i civilizat. Daca ai nemultumiri legate de modul in care te-a servit, evita sa i le arunci in fata, nu-l "mustrului" in restaurant, ci adreseaza-te direct conducerii. O "condamnare" publica nu are nici un rost. Cu siguranta, directorul va sti ce are de facut.
Citește pe Antena3.ro