Aproape că sună a Star Trek. Parcă ne apropiem din ce în ce mai mult de o epopee spaţială, nu ştim dacă ne-o dorim sau nu, nu ştim dacă ne va prinde îmbrăcaţi sau dezbrăcaţi. Colecţia de primăvară-vară 2010 - Graphics, aparţinând tânărului designer Claudia Castrase.
E greu de crezut că o tânără care a început, în 2003, cu o singură maşină de cusut, o masă de călcat şi o singură angajată a ajuns să deschidă sezonul prezentărilor de modă în Capitală, în cadrul Soiree de la Mode 5 (eveniment deja cu tradiţie, găzduit ca de fiecare dată de Capitală la Athenee Palace-Hilton). Şi l-a deschis o dată cu cel oficial pe plan internaţional. Totodată, nu este greu de crezut, pentru că a muncit mult pentru a ajunge şi ea un nume, pe lângă numele consacrate (orice ar însemna a avea un nume consacrat în aceste vremuri).
Castrase. Un nume ciudat, aduce a MadMax-ul anului 2010.
Grafisme
Unii pot zice că nu aduce nimic nou această Castrase. Dar această fată micuţă, care la prima vedere nu ai bănui că se luptă cu schiţele sofisticate, adoră grafismele realizate din asamblări de materiale, o tehnică "norocoasă", deoarece poate deveni un trademark pentru ea. Linii fine, desene simple (desprinse parcă din creaţiile anilor '20, în special ale artistului Alexander Calder - principala sursă de inspiraţie a designerului), bej şi negru, o oareşce boare monegască de mătase. Nu e cazul laudelor excesive, pentru că aceasta ar însemna să-i ignorăm pe toţi tinerii designeri români. Care, în această perioadă de criză, când numai gândul la modă pare o aberaţie, depun eforturi considerabile pentru a dovedi că imaginaţia nu moare.
"Soiree de la mode este un eveniment pentru care, recunoaştem, se depun eforturi considerabile. Să fim sinceri: este greu în prezent să susţii constant ideile frumoase şi să fidelizezi atenţia publicului larg", spune criticul de modă Alin Gălăţescu.
Publicul a venit cuminte la eveniment, a admirat în hol tablouri facinante cu repetitive chipuri de fete angelice înconjurate de pisici, iepuri, nori sau cu păsări pe frunte (picturile aparţin Alexandrinei Hristov, dar aceasta e altă poveste), apoi s-a aşezat liniştit şi ordonat pe scaune, iar veşmintele i-au defilat psihedelic prin faţa ochilor. Atât.
Citește pe Antena3.ro