CULTURA SI PIPER
Daca nu mergem noi pe Broadway, atunci sa vina Broadwayul la noi... Reteta este bine gandita, asa ca, daca folosim ingredientele necesare, succesul este garantat.
Publicitate cat cuprinde, muzica live, dans, costume stralucitoare, un subiect incitant... nimic nu lipseste. Muzicalul "Chicago" de la Teatrul National din Bucuresti isi propune, dupa cum o arata si afisul spectacolului, sa aduca pe meleaguri autohtone "magia de pe Broadway".
Testata cu succes deplin si in filmul "Chicago", castigator a numeroase Premii Oscar, reteta n-avea cum sa dea gres. Pe asta mizeaza si regizorul Ricard Reguant atunci cand alege sa monteze la Nationalul bucurestean un spectacol muzical. Daca dozezi bine cantitatile, efectul nu poate fi decat cel scontat. Muzica, un jazz de calitate, compozitie a lui John Kander, interpretat corect, amestecata cu talentul mai mult sau mai putin muzical al actorilor si cu o intriga frumos manevrata scenic sunt ingredientele unui succes. Publicul, deloc obisnuit cu o astfel de productie, reactioneaza pozitiv. Actorii, asemenea. Monica Davidescu dezvolta excelent partitura lui Roxy Hart, dezvaluind un talent adevarat pentru acest gen de spectacol, iar Ilinca Goia (Velma Kelley) se dovedeste a fi o adevarata revelatie. De altfel, intregul spectacol este nesperat de bine cantat. Iar micile nereusite de interpretare actoriceasca sunt mascate de muzica salvatoare, ingredientul cel mai important.
Subiectul este extrem de condimentat, ca sa mentinem comentariul intr-un trend gastronomic. Roxy Hart incearca sa evadeze din viata casnica impartita cu un sot plicticos (poate cea mai buna interpretare actoriceasca a spectacolului, Silviu Biris) si o face ucigandu-si amantul. Inchisoarea apare insa a fi o institutie mai degraba distractiva, o adevarata trambulina catre succes... Iar intalnirea cu magicianul-avocat Billy Flyn (rolul cel mai bine cantat, Stefan Banica Jr) se dovedeste hotaratoare. Justitia ii achita intotdeauna pe cei "nevinovati". Inspirata din film, scena in care vinovata, Roxy Hart, se lasa manuita ca o marioneta de catre avocatul-papusar devine ingredientul-cheie al montarii.
Fara sa fie extrem de original, spectacolul produs de Teatrul National din Bucuresti si de Occidental Consulting are toate datele unei reusite. Iar meritul, atat al regizorului, cat si al actorilor, nu este deloc minimalizat de cuvantul "reteta" pe care l-am folosit. Caci, fara talent, nici o reteta din lume n-ar avea succes...
INGREDIENT TEMPERA
| ||
Tudor Cires) |
Citește pe Antena3.ro