Degustari de vinuri, show-uri gastronomice, lansari de marci romanesti, demonstratii de bartending si tombole, toate acestea sunt pregatite pentru vizitatorii Salonului National de Vinuri “Vintest', care si-a deschis portile ieri, la Romaero Baneasa. Evenimentul se desfasoara in perioada 27 - 30 octombrie, reunind 20 de producatori de vinuri din Romania, sase companii importatoare si reprezentanti ai companiilor din industrie cu activitati conexe, producatori de sticla sau utilaje pentru realizarea vinului. Intrarea este libra pentru grupurile organizate de elevi si studenti, pe care producatorii de vinuri vor sa-i “scoleasca' in spiritul traditiei romanesti, incurajandu-i sa considere vinul un aliment, pe care sa stie cu ce feluri de mancare sa-l combine.
Organizatorii si-au propus ca acest eveniment sa prezinte noile game de vinuri autohtone din zonele viticole romanesti, sa atraga parteneri strategici, sa prezinte vinurile ambasadorilor proveniti din tarile mari importatoare de vin si, nu in ultimul rand, sa promoveze turismul autohton. Salonul isi propune, de asemenea, sa nu lase niciun participant sa plece fara cunostinte temeinice legate de vinul romanesc si deprinderi in procesul de recunoastere a calitatii vinului. Organizatorii promoveaza degustarea corecta “taste education' si cunoasterea vinului ca aliment.
Importanta acestui prim Salon organizat la Bucuresti este subliniata si de faptul ca printre principalii parteneri se regasesc atat Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale, cat si Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, alaturi de doi mari producatori autohtoni.
Producatorii de vinuri din Romania se plang de slaba promovare a brandurilor romanesti pe piata interna, laudand initiativa organizatorilor, de a aduce Salonul de vinuri la Bucuresti, dupa ce mai multi ani la rand s-a desfasurat la Timisoara. “In ultima vreme, astfel de evenimente au contribuit la promovare. Pentru industrie, cel mai important sprijin vine de la reconversie, unde avem 42 de milioane de euro pe an din fonduri europene, care ajuta mult. Sunt si fonduri pentru promovare. Acelasi sprijin de reconversie, vrem sa-l introducem si pentru pomicultura, din 2014', a spus fostul secretar de stat, actual deputat, Adrian Radulescu, prezent la conferinta de lansare a Vintest.
Datele centralizate de MADR arata ca Romania a exportat 643.100 hectolitri de vin in primele 7 luni ale acestui an, dar a importat de aproape 9 ori mai mult, respectiv 5,611 milioane hectolitri de vin. Patronatul National al Viei si Vinului (PNVV) explica acest fenomen prin productia scazuta de vin national in 2010 si tendinta marilor producatori sau imbuteliatori de a acoperi nevoia de consum din piata interna. Patronatul aminteste ca piata vinului din Romania a scazut in ultimii trei ani, din cauza crizei economice, de la 450 milioane euro la 350 milioane euro, dar speranta vine din recolta mai buna cu 20 de procente in unele zone comparativ cu anul trecut.