x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Monden Realitate - Artistii nostri nu stiu sa-si vanda pielea

Realitate - Artistii nostri nu stiu sa-si vanda pielea

de Dana Cobuz    |    26 Noi 2006   •   00:00
Realitate - Artistii nostri nu stiu sa-si vanda pielea

Daca, teoretic, mai avem cateva zeci de zile pana intram, oficial, in Uniunea Europeana, practic ne despart zeci de ani pana vom ajunge sa stapanim mecanismele economice capitaliste.

Mai e mult pana departe, zice o vorba "la misto". Showbizz-ul nostru abia iese din ceata: concertele sunt inca, prea multe, gratuite, muzica este mai mult piratata decat cumparata, iar merchandising-ul (vanzarea de obiecte personalizate) aproape inexistent.

LA EI. Nu sunt bani, spun unii, nu exista mentalitate, zic altii, sa cumperi lucruri inscriptionate cu numele sau cu chipul unui artist roman. In Vest, de zeci de ani, infloreste o industrie adiacenta celei propriu-zis muzicale. Artistii castiga enorm din vanzarea de tricouri, sepci, brelocuri, pixuri, postere, vinuri, calendare ce le poarta semnatura. Este de notorietate "cazul" Elvis Presley, artist care, si la multi ani dupa disparitie, continua sa aduca venituri substantiale familiei. Doar in primele noua luni ale anului 2005, Elvis Presley Enterprises a produs 41,5 milioane de dolari. Desi vinde discuri cat zeci de artisti buni la un loc, Madonna scoate bani frumosi din comertul cu obiecte, pe care ii este imprimat chipul: tricouri (intre 64,99 dolari si 21,99 dolari bucata), brelocuri (6,99 dolari bucata) sau vinuri (intre 25 si 40 de dolari sticla).

LA NOI… Treburile stau cu totul altfel. Voltaj incearca sa sparga gheata merchandising-ului cu o prima colectie de tricouri, sepci si brelocuri care poarta insemnele trupei, cu preturi cuprinse intre 49,9 RON si 4 RON. Vita de Vie produce astfel de obiecte doar pentru fanii sai, care participa la anuala tabara VDV Camp, dar intentioneaza sa iasa si pe marea piata cu o serie de "personalizate" de buna calitate.

"La noi nu este piata pentru asa ceva. Nu e vorba despre lipsa banilor, ci despre mentalitate. Fanii Vita de Vie prefera sa-si comande tricouri de buna calitate din Vest"

"Trebuie sa se intample si la noi ceva. In 16 ani, de-abia am terminat fundatia la cladirea showbizz-ului, pe cand afara mecanismele functioneaza de zeci de ani"
Andreea Talmazan
manager Vita de Vie
×
Subiecte în articol: antimonden