Printre artiştii mioritici care râvnesc un loc în finala naţională Eurovision din 6 martie se numără: Luminiţa Anghel, Paula Seling, Răzvan Krivach, Bogdan Taşcău (zis Dl Problemă), Mircea Romcescu, Costi Ioniţă (care a compus pentru Blaxy Girls, Celia şi Ioana Prepeliţă), dar şi Nicoleta Matei (Nico), Andrei Tudor, Cornel Ilie (Vunk), Cătălin Josan, Mihai Alexandru şi Eduard Cârcotă.
La preselecţia organizată luni de TVR, au fost ascultate 112 piese. Probabil că unii membrii ai juriului au fost tentaţi de câteva ori să apeleze la 112... Melodiile au fost atât de frumoase, încât trebuia să vină cineva să-i salveze pe juraţi: Poliţia, Pompierii, Salvarea etc. Bine că piesele aveau limită de durată!
Comisia de specialişi, însărcinaţi să taie şi să spânzure, dar să aleagă nişte piese "tari", a fost condusă de Titus Andrei. Sanda Cepraga, Alexandru Cătălan, Andrei Kerestely, Dana Dorian, Cornel Fugaru, Călin Geambaşu, Dida Drăgan, Adrian Despot, Andrei Partoş şi Horia Romanescu au ales 16 capodopere pentru marea finală naţională! Dintre acestea, doar una va fi câştigătoare şi va merge în confruntarea muzicală de la Oslo, din luna mai. În finala de la 29 mai, România nu va intra decât dacă va trece de faza semifinalelor, care au loc la 25 şi 27 mai.
Cât priveşte preselecţia românească, nu am putut trece cu vederea faptul că nici nu s-a uscat bine cerneala pe fişele de jurizare, că a şi început scandalul! Din dorinţa de a-şi face articolele senzaţionale şi cum pentru tabloide adevărul nu vinde, unii ziarişti au denaturat declaraţiile unor membri ai juriului. Subiectul "fierbinte": Salam. Florin Salam sau Stoian, după numele din buletin. Atenţie! În ciuda speculaţiilor jurnaliştilor, juriul nu l-a descalificat pe criterii etnice, ci pe criterii strict muzicale.
"Îmi pare sincer rău că nu s-a înregistrat declaraţia mea reală, pentru că ceea ce am spus a fost mult mai dur, cu toate că nu conţinea absolut nimic rasist - ne-a declarat Dana Dorian - critic muzical şi membru al juriului de preselecţie. Însă, ziaristul merită premiat, pentru că a dat subiect de emisiune câtorva televiziuni, fără să ţină nimeni cont de adevărul subiectului. Din nefericire, mulţi dintre jurnaliştii noului val demonstrează că sunt doar jurnalişti de chiloţei. În plus, iată cum un subiect muzical-artistic, de importanţă naţională, s-a redus la o discuţie despre rasism. Rasism pozitiv, cum îl numeşte Andrei Partoş, în care victimele nu există. Dovadă de rasism dau toţi cei care duc un subiect legat de muzică într-o zonă legată de etnie. Dar hoţii strigă hoţii. Şi ştiţi ce e culmea? Doar pe ipocriţi şi pe falşii moralişti îi deranjează cuvintele. Pe noi toţi ceilalţi ne deranjează doar tonul folosit, căci doar tonul demască intenţiile. Situaţia este cu atât mai cinică, în contextul în care, în clipa în care TVR ne-a cerut o listă de voci şi de artişti care ar putea face faţă unui concurs de talia aceasta, una din recomandările mele, destul de puţine de altfel, a fost Adrian Minune. Şi eu, comparativ cu ziaristul, îmi pot proba spusele, punându-vă la dispoziţie e-mail-ul datat, trimis la TVR. Este un scandal care trebuie să continue, în care adevărul pur nu are ce căuta, nu e dorit şi mai face şi rău la rating".
P.S. Marina Almăşan, directorul de proiect al concursului Eurovision - faza naţională, a declarat: "Vreau un Eurovision mare, tare şi bun!" Să zicem că va avea parte de aşa ceva. Ne întrebăm însă unde va intra un Eurovision mare, tare şi bun? Cu siguranţă, nu în România...