x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Relatii Lider sau nu? 7 comportamente care îi fac pe alții să-ți urmeze exemplul

Lider sau nu? 7 comportamente care îi fac pe alții să-ți urmeze exemplul

de Anastasia Paul    |    03 Dec 2024   •   10:45
Lider sau nu? 7 comportamente care îi fac pe alții să-ți urmeze exemplul
Sursa foto: freepik

A fi lider poate fi mai natural pentru unii decât pentru alții, dar liderii sunt făcuți, nu se nasc. Totul, de la stilul de comunicare la limbajul corpului, are un impact asupra modului în care ceilalți te percep, în ceea ce privește capacitatea ta de a te impune și de a capta atenția.

Anumite comportamente au un impact mai mare asupra abilităților tale de conducere decât altele. Oamenii din jurul tău ar putea începe subconștient să încerce să imite acele comportamente fără să-și dea seama.

Iată 7 comportamente care, în mod subconștient, îi fac pe alții să dorească să-ți urmeze exemplul:

1. Realizarea contactului vizual în timp ce vorbești

Cercetările au arătat că realizarea contactului vizual ajută la crearea unui sentiment de unitate iar dialogul se simte „liniștit” și „ușor de întreținut”.

Ai mai multe șanse să interacționezi cu cineva care nu se uită la tine sau cu cineva care te privește atunci când vorbește? 

Însă contactul vizual prelungit fără pauză poate avea efectul opus și poate de fapt să sperie oamenii. Un studiu din 2016 a identificat trei secunde drept punct favorabil pentru contactul vizual, dar nu mai lung de 9 secunde.

2. A vorbi în propoziții complete

Acest lucru poate părea evident, dar într-o epocă a comunicațiilor scurte, arta de a vorbi în propoziții complete poate fi inconfortabilă.

Propozițiile complete nu numai că emană o aură de statut înalt, dar folosirea frazelor complete pentru a transmite un mesaj îmbunătățește comunicarea, care este parte integrantă a unui leadership eficient.

Limbajul fragmentat poate crește probabilitatea unor neînțelegeri, contribuind la greșeli și confuzii.

3. Să înțelegi unde te afli în spațiul din jurul tău și să maximizezi acel spațiu

Nu-ți fie teamă să ocupi spațiu. Limbajul corpului care închide comunicarea sau te face să pari mic și nesigur nu obține atenție și autoritate. În plus, este incomod.

Stați confortabil cu brațele deschise și într-o poziție bună.

Tipul de limbaj corporal pe care îl expuni influențează modul în care ceilalți vor interacționa cu tine, în special postura.

„O postură bună poate îmbunătăți abilitățile de comunicare și poate face ca schimburile de zi cu zi să meargă mai lin”, a explicat pentru National Geographic specialistul în medicină fizică și reabilitare, Laura Deon.

4. Vorbind cu autoritate

A vorbi cu autoritate înseamnă a vorbi cu încredere. Nu le ceri oamenilor să te asculte, îi determini să te asculte. Să vorbești în public poate părea dificil, dar odată ce ai înțeles, nu este chiar atât de rău.

Potrivit lui Lindsey Williams, antrenor de comunicare, există mai multe modalități de a-ți îmbunătăți vorbirea cu autoritate, inclusiv proiectarea vocii, încetinirea când vorbești și evitând să vorbești prea mult.

5. Împărtășirea experienței tale

Este bine să fii de acord cu oamenii în timpul conversațiilor și întâlnirilor, dar este mult mai bine să oferi propria perspectivă.

Nu doar zâmbești și dai din cap atunci când cineva sugerează o idee; împărtășește-ți propria perspectivă.

Indiferent dacă ești de acord sau nu, este mult mai probabil să ai un impact asupra discuției și să atragi mai multă atenție asupra ta.

6. Declarații directe

Liderii își comunică gândurile și directivele în mod clar și concis, folosind declarații directe atunci când vorbesc cu ceilalți. A vorbi și a scrie concis este mai greu de învățat decât ai putea crede, dar este parte integrantă a succesului ca lider.

Trebuie să petreci timp gândindu-te la ceea ce vei spune și la modul în care vei transmite acel mesaj. Instrucțiunile tale nu pot fi neplăcute. Trebuie să ajungi de la punctul A la punctul B, astfel încât fiecare persoană cu care vorbești să înțeleagă instrucțiunile sau mesajul.

7. Deschiderea întâlnirilor cu o listă scurtă de obiective clare

Începe o întâlnire cu o agendă. Oamenii vor fi mai implicați dacă există o structură a ceea ce va fi discutat și a modului în care lucrurile vor decurge. De asemenea, oamenilor le place să știe cât timp vor fi ocupați.

Gândiește-te la asta ca la o piesă de teatru sau la o programă pentru un curs de facultate. Implementarea unei agende de care te ții se referă la eficiență. Întâlniri eficiente înseamnă membri ai echipei mai fericiți și mai productivi, notează yourtango.com.

×
Subiecte în articol: relaţii lider limbaj