CONECTARE PENTRU TOTI
Strategia privind implementarea serviciului universal asigura combaterea excluziunii sociale si posibilitati de comunicare pentru toti cetatenii.
In conformitate cu cerintele Uniunii Europene si pentru ca fiecare cetatean al Romaniei are dreptul de a avea acces la un set minim de servicii de comunicatii, Autoritatea Nationala de Reglementare in Comunicatii (ANRC) a inceput procesul de implementare a serviciului universal. Se estimeaza ca in decursul acestui an, in tara noastra nu va mai exista localitate care sa nu aiba acces la servicii de comunicatii si internet. Instalarea de telecentre este solutia cea mai eficienta pentru a conecta la reteaua publica de telefonie oamenii din peste 600 de comunitati izolate din mediul rural. Aceasta va permite familiarizarea locuitorilor de la sate cu serviciile de comunicatii, ceea ce va duce la o crestere a cererii pentru aceste servicii in mediul rural.
RESURSE. Un telecentru va avea in dotare cel putin doua calculatoare, un fax, o imprimanta, doua telefoane, cu toate serviciile de comunicatii si de date aferente. Serviciile minime oferite sunt: efectuarea de apeluri telefonice (locale, nationale si internationale); primirea de apeluri si mesaje; trimiterea si primirea de faxuri; acces la internet la o viteza de minimun 33 kbps; efectuarea de apeluri de urgenta - serviciu gratuit si disponibil non-stop. Suma alocata pentru acest program este de minim 5.234.400 de euro, cu estimarea unui cost per telecentru de 10.000 de euro. Fondurile pentru serviciul universal vor permite construirea a cateva sute de telecentre.
AJUTOR. Reprezentantii companiilor private au colaborat cu guvernul pentru a crea si implementa aceasta lege si, de asemenea, primarii si reprezentantii comunitatilor au lucrat impreuna cu guvernul si companiile private pentru a transforma in realitate politica adoptata. In conformitate cu prevederile Deciziei presedintelui ANRC nr. 1074/2004, furnizorii de serviciu universal care au obligatia de a asigura furnizarea accesului la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, prin intermediul telecentrelor si furnizarea accesului la telefoanele publice cu plata, vor fi desemnati prin licitatie publica deschisa, sau ca exceptie, din oficiu. Furnizorii de serviciu universal vor asigura serviciile mentionate la tarife accesibile si la un anumit nivel de calitate, in acele localitati stabilite de catre ANRC, pe baza unui studiu la nivel national.
CONDITII. Sunt considerate ca fiind eligibile localitatile care nu beneficiaza de servicii de acces la reteaua publica de telefonie, la un punct fix, sau de un mijloc rezonabil de acces la serviciul de telefonie destinat publicului, precum si cele in care penetrarea acestor servicii nu este suficienta in vederea satisfacerii necesitatilor rezonabile ale utilizatorilor finali. Furnizorii de serviciu universal desemnati in vederea instalarii de telecentre si telefoane publice cu plata sunt desemnati pe o perioada de cel putin 3 ani. In cele 5 comunitati in care astfel de telecentre sunt deja functionale - Barla, Breaza, Colacu, Poiana Marului si Raciu - acestea si-au demonstrat deja utilitatea, oferind posibilitati de comunicare si informare, facilitati educationale moderne, contact cu piata locurilor de munca si creand posibilitati de dezvoltare a micilor intreprinzatori.
| ||
RECUPERAM LA IT&C |
Citește pe Antena3.ro