Daca va doriti o masina compacta, dar nevoile zilnice va impun alegerea unui vehicul cu alte coordonate la nivel de spatiu si consum, acum puteti alege compromisul. Si inca unul reusit, deoarece Opel Astra ST pastreaza toate argumentele hatchback-ului la nivel de design, oferind totodata o gramada de avantaje specifice unui break de familie. Diferentele la nivel design fata de modelul de baza sunt practic inexistente. Sigur, masina are alte dimensiuni din cauza spatiului oferit la interior pasagerilor si a portbagajului, dar liniile sale pastreaza cu fidelitate tendintele compactei. Vazuta din fata si din spate, Astra ST nu se deosebeste practic deloc de hatchback!
Cum clientii obisnuiti ai segmentului se orienteaza cu precadere spre motoare pe motorina, modelul testat a fost dotat cu un diesel de 1.7 litri si 125 CP, care ofera un cuplu de 280 Nm pe o plaja de turatii cuprinsa intre 2.000 si 2.750 rpm. Nu este un motor nou, ci unul implantat de Opel inca din 2007 si care exista si pe Astra H, la fel ca si transmisia manuala in sase trepte. Comportamentul intregului angrenaj este foarte bun: motorul trage tare, cu precadere in treptele 3 si 4, excelente pentru efectuarea depasirilor ca urmare a elasticitatii cutiei. Nu trebuie sa va asteptati insa la o explozie cand plecati de pe loc, deoarece Astra ST ofera 11,7 secunde la acceleratia 0-100 km/h, cifra ce se situeaza la mijlocul valorilor din clasa, care oricum nu coboara sub pragul de 11 secunde. Consumul oficial mixt avansat de constructor este de 4,5 litri la suta de kilometri, dar in test acesta s-a ridicat la aproximativ 6,2 litri, in conditii de trafic urban, apoi autostrada si in sfarsit drum de munte, pe serpentine.
Tinuta de drum variaza in functie de setarile sasiului. Cu trei moduri accesibile prin simpla apasare a unor butoane, aceasta se schimba radical, dand senzatia ca Astra ST are parte de o personalitate multipla. In modul 'Sport', acceleratia devine mult mai sensibila, directia se intareste, iar suspensia devine rigida, propice pentru un stil de sofat mai in forta. In 'Standard' si 'Tour', acceleratia actioneaza normal, fiind nevoie de piscaturi ferme pentru raspuns, in timp ce suspensia este configurata pentru confort, fara insa ca asta sa afecteze stabilitatea din viraje.
Dupa cum era si normal, interiorul este piesa de rezistenta a break-ului Astra. Exista spatiu fara probleme pentru cinci pasageri, indiferent daca cei aflati in fata au o inaltime peste medie iar portbagajul ofera un volum initial de incarcare de 500 de litri, arhisuficient pentru nevoile unei familii cu doi copii, la plecarea in vacanta. Daca e nevoie de mai mult loc pentru transportul unor lucruri, exista un sistem denumit FlexFold care, prin actionarea unui buton, rabateaza unul sau mai multe dintre locurile de pe bancheta din spate, pentru ca volumul portbagajului sa atinga valoarea-record de 1.550 de litri! Scaunele ortopedice AGR te ajuta din plin la drumuri lungi, pentru ca spatiile de depozitare, capitol extrem de deficitar al generatiei anterioare, sa se regaseasca acum din plin. In portiere pot fi depozitate cate o sticla cu suc de 2 litri si consola centrala centrala poate primi trei pahare.
Tehnologia presupune computer de bord, sistem de recunoastere a semnelor de circulatie, pilot automat, navigatie prin satelit si sistem audio cu opt boxe, cu mai multe conexiuni.
Toate functioneaza excelent, corelarea cu realitatea inconjuratoarea fiind aproape perfecta. In versiunea de echipare Cosmo, Opel Astra ST 1.7 CDTI 125 CP pleaca de la 21.910 euro, putand ajunge insa pana la aproape 27.000 de euro (cu scaune ortopedice etc.), cu toate taxele incluse. Mult, putin? Intr-o ierarhizare a preturilor pentru rivalele din gama, Astra ST diesel vine pe pozitia a treia, mai scumpe fiind doar Volkswagen Golf Variant si Peugeot 308 SW facelift.