x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroën C-crosser

Citroën C-crosser

de Sebastian S. Eduard    |    18 Iun 2010   •   00:00
Citroën C-crosser

Este a treia oară când testez un C-crosser şi, drept să vă spun sunt din ce în ce mai încântat de acest model. De data aceasta a fost rândul unui motor de 2,2L şi o cutie automată. O combinaţie plăcută, bună pentru momentele în care vrei să profiţi la maximum de confortul maşinii (ai şi fotolii din piele) şi laşi lenea să-şi spună cuvântul; în consecinţă mulţumeşti producătorilor francezi că au băgat o cutie automată de bună calitate şi te concentrezi doar asupra volanului.

TESTELE
În offroad maşina dă dovadă de aceeaşi robusteţe cu care ne-am obişnuit. Garda la sol te ajută din plin. Tracţiunea poate fi setată când ai chef la 4x4, iar suspensiile sunt cele mai confortabile pe care ţi le-ai putea dori. În plus, ai suficiente sisteme de siguranţă pentru a face ce-ţi trece prin cap pe coclauri. Pe şosea, C-crosser se dovedeşte destul de fâşneţ în ciuda aspectului masiv şi nu o dată te surprinzi "călcând-o" peste limita admisă; lucru uşor de acceptat mai ales că maşina se aşază bine pe şosea şi nu îţi face figuri nici măcar la vitezele mari.
Prin traficul urban singura problemă pe care ţi-o poţi pune e aceea a consumului. Nu exagerat, în orice caz, dar oricum substanţial dacă vei conduce sportiv o maşină de 1.700 de kilograme.

Noi am testat
Motorizare: 2,2 L Hdi/156 CP
Acceleraţie : 0-100 km/h: 13,1 s
Viteza maximă: 214 km/h
Cutie: automată
Consum: 7,0/9,2/5,8 l
Volum portbagaj: 510 L


Auto news
PREMIU
Cel mai bine vândut roadster din toate timpurile, Mazda MX-5 a mai obţinut un premiu, câştigând titlul de "Cea mai bună maşină sport" din 2010 în urma sondajului JD Power privind satisfacţia clienţilor din Marea Britanie.

5773-123765-36_38tv8.jpg

Peste 17.000 de proprietari din Marea Britanie au participat la sondajul anual. Posesori ai modelului iconic şi-au notat maşinile cu scoruri maxime pentru aspect, calitatea interioară şi exterioară, fiabilitate, perfomanţă, costuri de întreţinere şi pentru seviciile post-vânzare. După numărarea voturilor, Mazda MX-5 a obţinut un grad de satisfacţie de 82,3% - devansând modele de lux ca Mercedes-Benz SLK, Audi TT, VW Eos.

EXCELENŢĂ
Colaborarea dintre Mercedes-Benz şi cinematografie continuă. După colaborarea cu Festivalul Internaţional de Film Transilvania (TIFF), unde a fost şi maşina oficială a ediţiei 2010, era normal ca Mercedes-Benz să coopereze şi la aducerea în Capitală a filmelor participante. Ca şi la ediţiile precedente, parteneriatul dintre TIFF, pe de o parte, şi Institutul Francez şi Ambasada Franţei, pe de altă parte, s-a concretizat şi anul acesta într-o reluare de filme la sala Elvira Popescu, în perioada 11-17 iunie.

CIFRE
Conform înmatriculărilor de autoturisme cumulate între ianuarie-mai 2010, Chevrolet ocupă locul 7, cu o cotă de piaţă de 5,16%, având 1.361 de unităţi înmatriculate. Dacă piaţa a scăzut în primele cinci luni ale anului cu 48,99%, Chevrolet a înrregistrat cea mai mică scădere (-2,58%). În clasamentul mondial al mărcilor de automobile vândute în primul trimestru din 2010 Chevrolet se situează pe locul 4, cu peste 961.000 de unităţi vândute şi o cotă de piaţă de 5,38%.

×
Subiecte în articol: auto