x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Citroën DS3

de Sebastian S. Eduard    |    19 Feb 2010   •   00:00
Citroën DS3

În urmă cu un an, DS3 era un automobil care arăta prea bine ca să fie adevărat. Acum se pregăteşte de lansarea europeană - Franţa, Italia şi Marea Britanie pentru început - iar din aprilie se pregăteşte să ia cu asalt şi piaţa românească.



Pe segment, DS3 se bate în principal cu Mini Cooper şi Alfa Mito. Sloganul cu care vine este însă Anti-Retro! Ceea ce înseamnă că faţă de concurente nu pune accentul pe nostalgia consumatorului, ci pe dorinţa acestuia de a avea o maşină complet nouă, din antenă până în cauciucuri, ca să zicem aşa.

Pentru că DS3 înseamnă şi o nouă strategie de vânzare, cumpărătorul poate participa la personalizarea propriei maşini - printre alte 12 modele de jante, 38 de modele de pavilioane sau şapte tipuri de personalizare a interiorului.

Cât de bine se mişcă DS3? Pentru a vă convinge, trebuie neapărat să o încercaţi. Ce-i drept, nouă ni s-a oferit varianta de top, în care cei 150 de cai arătau că cele 7,3 secunde în care atinge suta nu sunt numai nişte cifre pe hârtie. Stabilitatea, calitatea suspensiilor, eleganţa şi rafinamentul elementelor de interior, toate conving că DS3 va avea o viaţă lungă, pentru că vorbim despre o maşină orientată total către viitor.

Noi am testat

 Motorizare: THP 1,6 L/150 CP
 Acceleraţie: 0-100 km/h: 7,3 s
 Viteza maximă: 214 km/h
 Cutie: manuală (6)
 Consum: 9,4/5,1/6,7 l

NEWS

5561-114234-opel_ampera.jpg

OPEL AMPERA, LA GENEVA. Cu ocazia salonului Opel expune, printre mai multe premiere, autovehiculul electric Opel Ampera. Începerea producţiei modelului Opel Ampera este programată pentru sfârşitul anului 2011. În materie de design, acesta are acelaşi ADN ca Astra şi Insignia, dar utilizează o tehnologie de propulsie electrică de ultimă generaţie - Voltec. Spre deosebire de alte sisteme convenţionale de propulsie electrică, Voltec utilizează electricitatea ca sursă principală de alimentare şi, ulterior, benzina ca mijloc de generare a energiei electrice. Acest sistem ajută Ampera să depăşească toate problemele legate de autonomia.

COLABORARE NASA - GM. NASA şi General Motors colaborează în vederea accelerării dezvoltării următoarei generaţii de roboţi şi de tehnologii asociate care vor fi utilizate atât în industria auto, cât şi în cea aerospaţială. Bazându-se pe tehnologiile cele mai avansate privind controlul, senzorii şi optica, inginerii şi experţii de la NASA şi GM s-au reunit în urma acordului Space Act Agreement la Centrul Spaţial Johnson al NASA, pentru a construi un nou robot umanoid abil, capabil să muncească însă cot la cot cu oamenii, fie că este utilizat de GM pentru a crea maşini şi fabrici mai sigure sau ajută astronauţii NASA în misiunile periculoase din spaţiu. Ideea de a utiliza roboţi umanoizi abili - roboţi care seamănă cu oamenii, capabili să-şi folosească mâinile pentru a realiza operaţii complicate - nu este nouă pentru industria aerospaţială.

×
Subiecte în articol: auto