x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Maşinile electrice protejează mediul

Maşinile electrice protejează mediul

de Elena Stan    |    13 Iun 2010   •   00:00
Maşinile electrice protejează mediul

Din dorinţa de a crea maşini prietenoase cu mediul înconjurător, producătorii auto scot pe piaţă maşini electrice. La eve­nimentul Michelin Challenge Bibendum au pu­tut fi văzute câteva exemple de maşini electrice.



Atracţia salonului de la Rio a fost prototi­pul Audi e-tron. Această maşină poate atinge 100 km/h în doar 4,8 secunde, are 313 cai putere şi este o maşină electrică. „Audi e-tron este o maşină de oraş deoarece se pot parcurge circa 248 de kilometri după care bateria trebuie în­cărcată. Bateria este Li-Ion şi se încarcă la priză, având o putere de 42,4 kWh. Audi e-tron nu a apărut încă pe piaţă, însă specialiştii estimează că se va putea cumpăra de la sfârşitul anului 2012. Preţul de vânzare va ajunge undeva la 180.000 de euro. Este prima maşină pur electrică", ne-a explicat reprezentantul Audi, prezent în cadrul salonului din Brazilia.

Un alt producător prezent la Rio cu o maşină electrică a fost Fiat. Fiat Bagster este prototi­pul inventat de Divizia Sud-Americană de design a concernului Fiat. Modelul a fost adaptat climei şi stilului de viaţă din această parte a lumii, având un motor electric şi multe elemente cons­truite din fibre naturale, lucru ce face ca maşina să nu aibă o greutate foarte mare.

ANVELOPE INTELIGENTE
Nici producătorii de anvelope nu sunt mai prejos decât cei auto. Deoarece anvelopele au un rol esenţial în consumul de combustibil, Michelin a inventat anvelope care reduc consumul de carburant.
Din punct de vedere al aderenţei şi al capa­cităţii de frânare, Michelin Energy este la fel de eficientă ca şi echiparea originală. Câştigurile sunt considerabile, iar greutatea totală a vehiculului este redusă cu aproximativ 40 kg. Aceasta înseamnă foarte mult pentru constructorii de automobile citadine, deoarece o greutate mai mică înseamnă o aplicabilitate mai mare. Mai mult, datorită caracteristicilor sale high-tech, ansamblul roată/anvelopă Michelin poate susţine sarcini cu până 15% mai mari decât anvelopele de aceeaşi dimensiune create cu tehnologia standard.

Michelin aduce modificări profilului anvelopei şi concepe noi soluţii care să îmbunătăţească mobi­litatea oamenilor şi a bunurilor. Roţile motorizate Michelin prezentate la Rio 2010 - şi în special cele care echipează inovatorul Peugeot BB1 - reprezintă o ilustrare perfectă a acestui tip de inovaţie. Tot cu ocazia evenimentului de la Rio de Janeiro a fost prezentat şi sistemul Michelin Active Wheel, care echipează automobilul WILL. Datorită motorului de tracţiune integrat şi sistemului de suspensie (ambele electrice), acest ansamblu reprezintă un uriaş pas înainte în integrarea componentelor în roată.

×
Subiecte în articol: auto