Purtătorul de cuvînt Renault, citat de AFP, a anunţat că producătorul francez a ales uzina din România pentru a produce un nou motor pe benzină de ultimă generaţie, confirmându-se, astfel, informaţiile publicate recent de cotidianul francez Libération.
Producţia noului propulsor este programată să demareze în 2012 sau 2013 la uzina de la Piteşti, acolo unde sunt construite modelele din gama Dacia Logan.
"În lunile următoare vom lansa două motoare: H4, care va fi produs în România, şi H5, care va fi fabricat în Spania, la uzina din Valladoid', a declarat purtătorul de cuvânt Renault.
Potrivit cotidianului francez Libération, decizia Renault de a alege România şi Spania în defavoarea uzinei de la Douvrin (nordul Franţei), unde se produc în prezent motoarele pentru modelele Clio, Twingo şi Logan, va însemna pierderea a 200-400 de locuri de muncă în rândul celor 3.450 de angajaţi ai acestei uzine, deţinută în comun de Renault şi PSA Peugeot Citroën.
Purtătorul de cuvânt de la Renault susţine că decizia companiei nu se va traduce prin delocalizarea locurilor de muncă: "Directorul general Renault, Carlos Ghosn, a anunţat în luna februarie că nu se vor închide uzine şi nici nu vor exista concedieri în cadrul noului plan strategic care se va aplica la Douvrin", a precizat aceeaşi sursă. "Motoarele H4 şi H5 vor înlocui unităţile actuale din gama K4 şi K7 care se află sub capota modelelor Logan. Gama de motoare D4 va continua să fie produsă la Douvrin", a subliniat purtătorul de cuvânt.
Renault, companie deţinută în proporţie de 15% de statul francez, produce în prezent 29% din motoarele sale în Franţa faţă de 85% în cazul rivalului PSA. În urmă cu un an, ipoteza mutării producţiei modelului Clio 4 în Turcia a dus la convocarea la palatul Elysée a lui Carlos Ghosn.