x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Toyota Aygo Mandarin, pentru fete de oraş

Toyota Aygo Mandarin, pentru fete de oraş

de Dragos Stoica    |    20 Iul 2012   •   18:31
Toyota Aygo Mandarin, pentru fete de oraş

Modelul de clasa mini al constructorului japonez se adreseaza aproape exclusiv femeilor tinere si la inceput de cariera. Cu un motor de 1.0 litru in trei cilindri, portocaliul Aygo este indicat numai in trafic urban.

Segmentul mini a inceput sa fie bagat in seama tot mai mult si in Romania. Daca in anii ’90 tendinta oricarui om cu ceva dare de mana era sa sara direct intr-un Nissan Patrol sau Opel Frontera, parca acest trend s-a mai diminuat. Sigur, Bucurestiul probabil ca bate orice alta capitala din Europa la numarul de X6 sau Range Rover Evoque, dar nimeni nu poate contrazice faptul ca masinile de dimensiuni mici s-au inmultit in ultima perioada. De ce nu, acest fapt poate fi determinat si de criza mondiala.

Toyota Aygo a ajuns acum la cel de-al doilea facelift dupa lansarea in premiera mondiala din 2005. Primul lucru care surprinde placut este culoarea rezervata p editia limitata Mandarin, care a fost si cea disponibila la test. Dupa cum sugereaza si numele, avem de-a face cu un portocaliu intens, de efect la nivelul designului, atat exterior, cat si interior. Masina pare ceva mai agresiva, mai sportiva decat caracterul ei real, iar nuanta da o senzatie de usor lux.

Liniile retusate ale caroseriei au cuprins un spoiler si o grila de radiator noi, plus lampi pe spate restilizate. Ceea ce au realizat foarte bine proiectantii este modul cum impresia mandarina creata de culoarea de la exterior a fost prelungita si in interiorul habitaclului. Instrumentele de bord, gurile de ventilatie, manerele portierelor si scaunele poarta toate amprenta portocalie. Oarecum paradoxal, spatiul nu este atat de mic pe cat te-ai astepta la prima vedere. Aygo Mandarin poate fi condus de o persoana de 1.90 m fara probleme, cu mentiunea obligatorie ca in spatele acestuia nu mai pot intra decat cel mult bagaje depuse pe bancheta din spate.

In mod clar, este o masina destinata femeilor care activeaza in zone urbane. Vorbim de un model mic, cu o culoare feminina si cu un motor gandit exclusiv pentru uzul pe distante scurte. Plus un portbagaj conceput parca numai pentru doua serviete diplomat.

Sub capota exista o motorizare de 1.0 litru si 68 cai-putere, ce sunt disponibili doar undeva pe la 6.000 de turatii. Cum probabil soferul (au mai degraba soferita) se vor gandi la consum, e de presupus ca nu vor atinge mai deloc aceasta valoare. Nici cuplul nu e extraodinar, doar 93 Nm, iar asta de la 3.600 rpm. Cu o transmisie manuala in cinci trepte lungi, e destul de greu sa tragi de masinuta. In schimb, intr-un regim relaxat de exploatare, Aygo Mandarin ofers un consum urban real de aproximativ 5,5 litri la suta de kilometri, aceasta fiind valoarea inregistrata in test, cu aerul conditionat pornit non-stop pentru combatarea vipiei din iulie.

Capitolul tehnologiei cuprinde sisteme ABS, EBD (distributia electrica a fortei de franare pe fiecare roata) si BA (asistenta la franare), aer conditonat cu reglare manuala, geamuri electrice fata, inchidere centralizata cu telecomanda, radio CD cu 4 difuzoare si volan reglabil pe inaltime. Toyota Aygo facelift in versiunea Mandarin Edition are un pret de vanzare de 10.030 Euro (TVA inclus).

Toyota Aygo Mandarin
Motor: 1.0 l VVT-i
Putere: 68 CP/6.000 rpm
Cuplu maxim: 93 Nm/3.600 rpm
Transmisie: manuala, cinci trepte
Acceleratie 0-100 km: 14,2 secunde
Viteza maxima: 157 km/h
Consum urban oficial: 5,2 l/100 km

×