Pentru neiniţiaţi, Toyota Hilux este maşina cu care băieţii de la Top Gear au ajuns la Polul Nord. Nu vă dau adresa de YouTube, pentru că ştiu că veţi găsi şi singuri clipul. Răspunsul este DA. Este la fel de „mare” şi impozantă în realitate, mai bine finisată decât Mazda BT50 şi mai puţin accesorizată decât Nissan Navara. A ajuns la cea de-a şaptea generaţie, a primit şi un facelift – deci este un succes.
Să fim bine înţeleşi. Hilux-ul nu este o maşină „de fiţe”. Nu este o maşină de oraş, nu ne dăm cu ea pe Dorobanţi să o ambalăm să le tremure fetelor linguriţa din ceşcuţă. Este o maşină pe care ai luat-o pentru muncă şi îşi va face treaba cu prisosinţă. Taman de aceea dacă am rupe-o în piese şi am îngropa-o într-o băltoacă de ulei, apoi peste 50 de ani am asambla-o... probabil ar porni de la prima cheie. Nu este un pariu, este sentimentul de durabilitate inspirat de model.
Drăguţ este că ai de ales dintre mai multe variante Hilux. Cu cabină dublă sau fără, cutie automată sau manuală, 144 sau 170 de cai. Oricum ai lua-o, ţi se pare foarte cool. Unde mai pui că peste câteva zile sau săptămâni invariabil va ninge şi vei avea de ales între a te uita la ştirile de la televizor şi a trage o fugă până la munte. Cu bagaje, familie, câine şi tot ce mai doreşti...
Noi am testat
Motorizare: 2.5D/144CP
Acceleraţie: 0-100 km/h: 12.5 s
Viteza maximă: 170 km/h
Cutie: 5M/T
Auto+Artă=Love
BMW. A doua ediţie Visualart Challenge, care s-a desfăşurat în intervalul octombrie-noiembrie 2010, a propus participanţilor o temă de creaţie, lăsând libertate totală pentru alegerea modului de exprimare. Competiţia din acest an a avut ca temă „Viteza” şi a atras peste 90 de participanţi cu peste 120 de lucrări variate – de la sculptură la desen, fotografie, pictură sau animaţii 3D şi scurt metraje. Rezultatul a fost o interpretare deosebit de variată a conceptului de „Viteză”, iar cele mai bune lucrări sunt reunite într-o primă expoziţie la librăria Triptic, Str. Alecu Russo nr. 8, în perioada 6-20 decembrie. Alexandru Mirea, ocupantul primului loc şi câştigătorul unui premiu de 2.500 de Euro, a convins juriul cu o sculptură de peste şase metri lungime reprezentând un rechin. Lucrarea foloseşte creativ componente de BMW, metal şi cauciuc pentru a crea un automobil care se transformă treptat în rechin – evocând grila radiatorului modelelor clasice ale mărcii.
Toyota. Pe de altă parte, Toyota propune copiilor participarea la competiţia „Dream Car Art Contest”. Concursul este destinat copiilor cu vârste cuprinse între 6 şi 15 ani care îşi trimit desenele până la data de 15 februarie 2011 la sediul Toyota România şi local în ţară la toţi reprezentanţii Toyota. Principalul scop al acestui concurs este de a stimula imaginaţia şi creativitatea copiilor pentru ca aceştia să îşi exprime viziunile cu privire la un viitor mai bun. Desenând maşina visurilor în anii următori, micii artişti au astfel oportunitatea de a-şi dezvolta interesul pentru maşini şi să înţeleagă mai bine bucuria şi importanţa unui vis.